خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

حافظی اسنادی از ناایمن بودن خط 7 مترو ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۹۲

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست در جلسه امروز شورای شهر تهران اسنادی مبنی بر ناایمن بودن خط 7 ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست با ارائه اسنادی مبنی بر ناایمنی خط 7 گفت: من مانند برخی نیستم که برایم سنگ، آهن و آجر و پول مهم باشد برای من جان انسان‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: من به سه سند استناد می‌کنم دو روز پیش از افتتاح خط 7 مترو در هیجدم خرداد 96 شاهد بودیم معاون عملیات و نقلیه ریلی خطاب به احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو نامه‌ای نوشته است که در آن ورود مسافر به خط 7 را با مخاطرات و ریسک فراوان همراه دانسته، او اضافه کرده به منظور و صیانت از جان مسافران از بهره برداری خط 7 تا زمان رفع نواقص عمده ممانعت شود.

حافظی ادامه داد: سند دوم به روز افتتاح در 20 خرداد مربوط می‌شود. مدیر مرکز فرمان به احمدی بافنده طی نامه‌ای شرایط خط 7 را برای شروع مسافربری ناایمن دانسته است. او در این نامه از بافنده درخواست کرده از انتقال مسافر با خط 7 ممانعت شود هر گونه جابجایی خط 7 به صورت مانوری و آزمایشی صورت گیرد.  

این عضو شورای شهر در تشریح سند دوم خود مبتنی بر خطرناک بودن خط 7 افزود: در این نامه مدیر مرکز فرمان صریحا به احمدی بافنده تذکر داده است که در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای در خط 7 امدادرسانی به مسافران تقریبا غیرممکن است. قابل ذکر است که این مکاتبه برای سازمان بازرسی و حراست مرکزی نیز ارسال شده است.

حافظی ادامه داد: در سند سوم مدیر مهندسی کیفیت وایمنی نامه‌ای خطاب به احمدی در 18 خرداد 96 فرستاده است. در این نامه آمده است؛ امکان بهره‌برداری ایمن از خط 7 تا این لحظه وجود ندارد.

او افزود: تنها محدوده‌ ایستگاه محمدیه تا ایستگاه صنعت به صورت ناپایدار ارتباط وجود دارد؛ از محدوده بسیج تا ایستگاه محمدیه به طول 7 کیلومتر وسیله ارتباطی بین مرکز و راهور وجود ندارد و هنوز کابل فیبر نوری در این مسیر نصب نشده است؛ از سوی دیگر تابلوهای راهنما و هشدار در طول مسیر و ایستگاه‌ها نصب نشده و در مواقعی که راهبر به هر دلیل منحرف گردد تشخیص محل دقیق قطار و اعلام به مرکز فرمان بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های بهره‌برداری شده از حداقل امکانات آتش نشانی برخوردارند و انشعاب آب در ایستگاه‌ها تامین نشده است.

حافظی با تاکید بر اینکه قصد سوال ندارد و فقط می‌خواهد گزارش از مترو ارائه دهد، تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن ایستگاه‌های بهره‌برداری در صورت توقف قطار به هر دلیل و تخلیه مسافران در داخل تونل، مسیر های خروج مسافرین در داخل تونل تعبیه نشده است و بسیاری از ایستگاه‌ها جهت هدایت مسافرین به سمت خارج آمادگی لازم را ندارد؛ در ادامه این نامه آمده است با توجه به موارد ذکر شده و اینکه الزامات کافی برای بهره‌برداری از خط 7 فراهم نیست؛ شروع مسافرگیری در این شرایط، ناایمن و پرخطر خواهد بود و خواهشمندم تا زمان حل این ایرادات بهره‌برداری از این خط به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز