خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

جزییات «نقل و انتقال معلمان» در سال تحصیلی آینده/ ۶ منطقه تهران پرطرفدارترین مناطق برای معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نقل و انتقال معلمان در تهران در سال تحصیلی جاری توضیح داد.

علیرضا کمره ای؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت نقل و انتقال معلمان در تهران در سال تحصیلی آینده توضیح داد و گفت: ما سه شکل جابه‌جایی نیرو را در داخل آموزش و پرورش داریم که شکل اول ورود نیرو از خارج استان‌ است که بر حسب ثبت تقاضا در سامانه نقل و انتقالات و همچنین بر مبنای نیاز مقصد و عدم نیاز مبدا، توافق صورت می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این مطلب که در این مرحله تعدادی نیرو جابه‌جا و وارد شهر تهران شده که عمدتا در مناطق ۱۵، ۱۶ ۱۷،  ۱۸ و ۱۹ سازماندهی شده‌اند، افزود: تعدادی دیگر در حال سازماندهی در تهران هستند.

وی افزود: شکل دوم، نقل و انتقالاتی است که به اضطرار ممکن است؛ صورت گیرد و اینها به تدریج مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و احتمال دارد، حداقل ۲ هفته دیگر به طول بیانجامد که این افراد هم در مناطق ۱۵ به بالا ساماندهی می‌شوند.

کمره‌ای در ادامه خاطرنشان کرد:‌ شکل سوم نقل و انتقالات درون استانی است که جابه‌جایی معلمانی که تمایل دارند؛ در داخل استان و در مناطق ۱۹ گانه جابه‌جا شوند، در حال ثبت شدن است که از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و حداقل ۳ هفته طول می‌کشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه البته کمترین سطح انتقال را در درون استان خواهیم داشت؛ افزود: مناطق ۱ تا ۶ دارای بیشترین متقاضی برای اشتغال هستند؛ که البته با کمبود نیرو مواجه نیستند، اما ممکن است؛ بازنشستگی و یا خروج نیروها، نیاز جدید را تحمیل کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه بعضی مقررات داریم که ورود نیرو به تهران را کنترل می‌کند، گفت:‌ به طور مثال در مقطع ابتدایی با کمبود معلم خانم‌، روبه‌رو هستیم؛ ولی عمدتا در مقاطع تحصیلی متوسطه برای ورود به سیستم بیشتر به آقایان نیاز داریم، اما آقایان کمتر تمایل دارند که از سایر استان‌ها جابه‌جا شوند.

کمره‌ای با بیان اینکه در مجموع در مقطع ابتدایی نیاز بیشتری به نیرو داریم، افزود: در بعضی دروس و هنرآموزی در متوسطه، بر جذب نیروی مرد تاکید داریم.

کمره‌ای درباره ظرفیت تهران برای انتقال نیروها از شهرستان‌های استان تهران، گفت: حجم نیاز ما لزوما با میزان تقاضا تطبیق ندارد و ممکن است به اندازه ۷۰ هزار ساعت حق‌التدریس نیاز داشته باشیم، اما به هیچ وجه مجاز نیستیم که از نیروهای حق‌التدریس حتی یک ساعت جبران کنیم و باید از محل حق‌التدریس‌های موظف این موضوع را دنبال و جبران کنیم.

کد خبر : ۴۰۴۱۸۷