خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری:

نبود مرکز پژوهش بزرگترین مشکل آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۰۱۶

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، گفت: نبود مرکز پژوهش بزرگترین مشکل آموزش و پرورش محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛حامد دیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پروژه مهر که با حضور روسای کمیته های هفتگانه برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: حدود 51 درصد از دانش اموزان ساری در ناحیه یک و 49 درصد در ناحیه 2 مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک ساری 225 مدرسه دارد که 82 مدرسه غیر دولتی است که از میزان 14 هزار نفر دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.
رئیس آموزش ‌وپرورش ناحیه یک ساری با بیان اینکه نرخ مشارکت در مدارس غیر دولتی در کشور 12 درصد و این رقم در مازندران 21 درصد است، گفت: نگاهی که در سال های گذشته به مدارس غیر دولتی بوده اکنون تغییر کرده است و اعتقاد داریم مدارس غیر دولتی هم همکاران ماهستند و به تمرکز زدایی دولتی کمک می کنند.
دیانی با اعلام اینکه  سال گذشته بیش از 40 هزار دانش آموز در آموزش و پرورش ناحیه یک ثبت کردند ، افزود: پیش بینی می شودکه  تعداد دانش آموزان ابتدایی امسال افزایش پیدا کند.
وی به برنامه "تابستان شاد" در مرکز استان اشاره کرد و گفت: طرح تابستان شاد امسال برای نخستین بار در شهرستان ساری برگزار می شود.
دیانی ادامه داد: این طرح در فضای خاص فرهنگی، اتفاق های خوبی را رقم زده است که مربیان خوب با ایده های موثر در این طرح برای اوقات فراغت دانش آموزان حضور دارند.
وی از برگزاری جشنواره دانش آموزی ناحیه یک در طرح تابستان شاد در سال آینده خبر داد و افزود: این جشنواره از دانش آموزان خبرنگار نیز تجلیل می شود.
دیانی ، افزود: برای اینکه بتوانیم فاصله میان معلمان و دانش آموزان را به هم نزدیک کنیم تا نظرات سازنده در این خصوص ارائه شود اتا ق فکر مناسبی در برنامه های تابستان شاد تعبیه شده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با بیان اینکه شاخصه های فرهنگی و آموزشی ما رو به رشد است، عنوان کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش ، ارتقای سطح علمی و فرهنگی مدارس دولتی است هر چند این وظیفه را در مدارس دیگر نیز عملیاتی می کنیم.
وی ادامه داد: 98 درصد از بودجه سالانه آموزش و پرورش که در مجلس تصویب می شود صرف حقوق و دستمزدها می شود و تنها 2 درصد باقیمانده ساختار آموزش و پرورش را سر پا نگه می دارد.
دیانی با اعلام اینکه از 7 المپیاد مازندران ، 3 نفر از دانش آموزان ناحیه یک ساری بودند، ادامه داد:  نداشتن مرکز پژوهشی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش  محسوب می شود.
وی به طرح هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: گرایش کاذبی که نسبت به تحصیل در رشته علوم تجربی وجود دارد و طبق پژوهش های انجام شده فقط 20 درصد از تحصیل کنندگان در این رشته ، جذب بازار کار می شوند و ما بقی جزء ناکامان اشتغال در جامعه محسوب می شوند.
دیانی به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: بیشتر دستاوردهای ما در آموزش و پرورش در بخش های مختلف را مرهون مشارکت خیرین هستیم.
وی در ادامه افزود:سال گذشته 2 مدرسه مقاوم سازی شد و امسال هم 3 مدرسه دیگر مقاوم سازی می شود هر چند بودجه این کار کمتر از احداث نیست.
دیانی به هوشمند سازی مدارس ناحیه یک ساری اشاره کرد و گفت: در تمامی مدارش شهر حداقل یک کلاس آن هوشمند سازی شده است و تلاش می کنیم  تا معلمان مدارس ما در بحث محتوا سازی در مدارس هوشمند آموزش لازم را ببیند.
وی در ادامه از هوشمند سازی 14 مدرسه روستایی در ناحیه یک ساری خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز