خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد:

زنان حاشیه‌نشین، قربانی توسعه نامتوازن در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۷۹۵

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان وخانواده با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن در کشور سبب بروز مشکل حاشیه‌نشینی شده است، گفت: پرداختن به حاشیه‌نشینی و زنان حاشیه‌نشین در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اینکه بیشتر زنان معتاد متجاهر تهران را مهاجر تشکیل می‌دهند، گفت: عوامل و دلایلی که منجر به این مهاجرت‌ها و آسیب‌ها شده برای زنان و مردان یکسان است؛ توسعه نامتوازنی که در کشور وجود دارد و ما وارث آن هستیم، همچنین عدم توازن در مناطق مختلف کشور و موضوعات مختلف سبب پدید آمدن این گونه مسائل شده‌است و برای رفع آن‌ها باید به توسعه متوازن دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: این توسعه نامتوازن و مهاجرت‌ها همچنین سبب توسعه حاشیه نشینی نیز شده است و ما اکنون بالای ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم که یک زنگ خطر است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از حاشیه نشینان را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: زنان در شرایط کلی نیز آسیب‌پذیر‌تر از مردان هستند؛ چه برسد به اینکه در شرایط حاشیه‌نشینی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت در برنامه ششم رسیدگی به مسائل حاشیه‌نشینی و زنان حاشیه‌نشین است، ضمن آنکه پیش از این نیز ما زمینه پرداختن به این موضوع را با امضا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی در زمینه توانمندسازی زنانِ سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده فراهم کرده‌ایم.

مولاوردی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه تاکنون چند برنامه توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت پایلوت و با تمرکز و محوریت توانمندسازی زنان اجرا شده است که از این پس نیز این برنامه‌ها را توسعه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز