خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

الزامی برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۹۴

معاون رئیس جمهور در خصوص ارائه گزارش عملکرد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مجلس گفت: ما در این زمینه الزامی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در نشست خبری خود که به مناسبت دهه فجر برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با توجه به مشارکت اقتصادی زنان در لایحه بودجه گفت: لایحه بودجه به شکلی نیست که بتوان در آن به این مسئله پرداخت بلکه دستگاه‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند، باید برای بودجه خود در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که هیچ دستگاهی رشد قابل توجه بودجه‌ای در این لایحه نداشته است، معاونت امور زنان و خانواده نیز از آن مستثنی نیست. باید تلاش کنیم تا دستگاه‌ها را مجاب کنیم که در حوزه زنان و خانواده از ظرفیت‌های خود استفاده کنند. اخیراً وزیر نیرو بخش‌نامه بی‌نظیری را در این خصوص منتشر کرد تا در این وزارتخانه برنامه و بودجه مشخصی برای حوزه زنان و خانواده در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور گفت: اینگونه نیست که بودجه کشور متعلق به مردان باشد و ما بخواهیم درصدی از آن را به زنان اختصاص دهیم بلکه تسهیلات و امکانات موجود در کشور متعلق به همه است و وظیفه ما تسهیل دسترسی عادلانه همه به این امکانات است.

مولاوردی در ارتباط با بازنمایی تصویر زن در صداوسیما اظهار کرد: پس از جابجایی ریاست این سازمان درخواست دیدار با رئیس، مدیران و معاونان این سازمان را اعلام کردیم. صداوسیما با توجه به تاثیرگذاری که دارد؛ بسیار مهم است که چگونه نقش زن را به تصویر می‌کشد، هرچند که امروزه رسانه‌های نوین و شبکه‌های مجازی این فرصت را از صداوسیما ربوده‌اند، اما هنوز صداوسیما جایگاه خودش را دارد.

وی تاکید کرد: از آنجا که معتقدیم تصویر زن ایرانی در رسانه‌های جهان به درستی ترسیم نمی‌شود، انتظار داریم که رسانه‌های داخلی به ویژه صداوسیما در تغییر این تصویر نقش داشته باشند.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که آیا معاونت امور زنان و خانواده گزارش‌های شش‌ماهه خود را به مجلس تحویل داده است یا خیر گفت: این مسئله که معاونت به مجلس گزارش ارائه دهد یک پیشنهاد بود که به تصویب نرسید، اما اگر فراکسیون زنان مستنداتی برای ارائه گزارش عملکرد توسط معاونت زنان و امور خانواده به مجلس دارد، ارائه دهد تا ما گزارشاتمان را به آن‌ها ارسال کنیم البته ما همچنان در تعامل با مجلس هستیم اما الزامی برای گزارش دادن به مجلس نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز