خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان

دانشجو باید شخصیت علمی مستقل از دیدگاه سیاسی داشته باشد

امام جمعه کاشان گفت: دانشجو باید سیاسی باشد و مسائل سیاسی را بداند ولی شخصیت علمی مستقل از دیدگاه سیاسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان،  آیت الله عبدالنبی نمازی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کاشان با اشاره در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزرای علوم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مراقب باشند که دانشگاه‌ها مورد تاخت و تاز گروه‌های سیاسی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اختلاف‌‌های سیاسی آسیب برای کشور است افزود: تمام جریانات سیاسی باید پیرو مقام ولایت باشد.
 
وی امامت و امت را دو رکن اصلی در اسلام دانست و خاطرنشان کرد: یک حزب بیشتر وجود ندارد آن حزب الله است لذا تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی باید حول محور الله،اسلام و ولایت حرکت کنند و اگر به دنبال منافع خودشان باشند آسیب به کشور می‌زند.
 
وی دانشجویان را سرمایه‌های معنوی و امانت الهی  دانست و افزود: باید دانشجویان کمر همت را ببندند و تمام هم و غم‌شان جهاد علمی و توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها باشد.
 
آیت الله نمازی تاکید کرد: دانشجویان باید هوشیار  و آگاه و به روز باشند و بدانند که کجا هستند و گذشته‌شان چگونه بوده و امروز در چه جایگاهی قرار دارند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت روز دانشجو، دو عامل بی‌کفایتی مسئولان و تفکر آزادمنشانه ملت ایران و نوجوان دانشجو را عامل واقعه 16 آذر دانست و گفت: اوج حرکت دانشجویی در 13 آبان سال 58 که روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود شکل گرفت.
 
وی یکی از مباحث مهم در مسایل سیاسی اسلام را معنا کردن و تعیین جایگاه استکبار از نظر توحیدی و شناخته شدن ماهیت استکبار بیان کرد و افزود: شما جوانان دانشجو که سازندگان آینده کشور هستید باید از استادان، علما و کارشناسان و مجتهدان بخواهید تا ماهیت استکبار را برای شما به درستی تبیین کنند.
 
آیت الله نمازی با بیان اینکه جبهه استکبار همچنان دست از  مبارزه خود با اسلام بر نمی‌دارد و تحمل اقتدار، توسعه و پیشرفت امت اسلامی را ندارد خاطر نشان کردند: تقوی موتور محرکه جامعه است و اگر بردبار باشید و تقوی پیشه کنید هیچ زیانی به شما نمی‌رسد.
 
وی به وجود حدود ده‌ها پایگاه نظامی آمریکا در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: اینها خودشان را ارباب دنیا می‌دانند و می‌خواهند بر تمام جهان سلطه داشته باشند ولی اقتدار ملت ایران اجازه نفوذ بیگانگان به کشور را نمی‌دهد و توطئه‌های آنها را نقش برآب می‌سازد.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شرایط در دنیا را بسیار حساس دانست و اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی دردنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و امروز روز وحدت اسلامی است.
 
وی دو عنصر پایداری و تقوی را عامل موفقیت و رمز پیروزی دانستند.
 
امام جمعه کاشان، با بیان اینکه امروز روز آگاهی، بصیرت، کار و تلاش برای جبران عقب‌ ماندگی ایران است اظهار کرد: دانشگاهیان و دانشجویان باید برای توسعه کشور بسیج شوند و با ترکیب علم و اقتصاد می‌توانند نقش مهمی در توسعه و تکامل ایران اسلامی ایفا کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به دیدار وزرای علوم، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، روسا و اساتید دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب به صورت جزوه در اختیار دانشجویان قرار داده شود تا از آن بهره ببرند.
 
وی با بیان اینکه امروز ابتکار عمل در دست جوانان اسلام است افزود: با نامه‌ رهبر معظم انقلاب به جوانان در قلب اروپا حرکت و تحول و گرایش خاصی در جوانان غرب به وجود آمده است.
 
امام جمعه کاشان  به حرکت‌های خودجوش جوانان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و افزود: عاشورا یک رمز جهانی است و آینده از آنِ پیام عاشورا و کربلا خواهد بود و این حرکت و نهضت عاشورا تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد یافت.

به مناسبت گرامیداشت 16 آذر به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان تریبون آزاد دانشجویی با موضوع دانشجو و رسالت‌های اجتماعی و سیاسی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این مراسم که رئیس و معاونان دانشگاه کاشان نیزحضور داشتند دانشجویان مسائل و مشکلات خود را آزادانه مطرح کردند.
 
سخنرانی دکتر مصطفی معین وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت سازندگی و اصلاحات با موضوع دانشجو و دانشگاه و رسالت‌های اجتماعی و سیاسی، افتتاح رسمی دفتر مرکزی انجمن اسلامی و بیانیه انجمن اسلامی از دیگر برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه کاشان بود.
کد خبر : ۳۲۸۰۲۵