خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران معدن زمستان یورت برای مزد معوقه

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۸۹۵

منابع خبری ایلنا از ادامه اعتراض چند روز گذشته کارگران معادن زغال سنگ «زمستان یورت» به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود خبر می‌دهند.

این کارگران در تماس با ایلنا گفتند که به غیر از روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه از ابتدای هفته گذشته (چهارم مهر ماه) تا به امروز این اقدام اعتراضی ادامه داشته‌ است.

آنها در عین حال می‌گویند: که از امروز شنبه حدود ۴۰ نفر از همکاران رسمی آنها که در آستانه بازنشستگی قرار دارند به کار سابق خود بازگشته‌اند اما در عمل حدود ۳۵۰  کارگر پیمانی این واحد معدنی همچنان به اعتراض صنفی روزهای گذشته خود ادامه می دهند.

کارگران معترض معدن زمستان یورت می‌گویند که در حال حاضر ارزش مطالبات مزدی پرداخت نشده آن‌ها به ۷ و نیم ماه می‌رسد که از قرار معلوم پرداخت آن به دلیل نبود منابع مالی به تعویق افتاده است.

گفته می‌شود این طلب مزدی شامل  دستمزد ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال ۹۳ و همچنین دستمزد اردیبهشت و خرداد، تیر، مرداد وشهریور سال جاری است.

همچنین برپایه اظهارات کارگران پیمانکاری زمستان یورت، بیمه این کارگران نیز هر ماه به طور کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل سوابق بیمه‌ای آن‌ها با مشکل روبرو شده است.

به گفته کارگران معترض، مدیران پیمانکار در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی هستند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران را در اختیار ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز