خبرگزاری کار ایران

۱۶ سورپرایز از ۱۶ تیم لیگ برتر در هفته دوم:

بخش اول: از شکستن طلسم برانکو مقابل یحیی تا نسخه ایرانی لایپزیش در لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۷۶۳

تیم‌های لیگ برتری آمار جالبی از خودش به جای گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید و تیم‌های مختلف با عملکردشان در این دیدار و مجموع دو هفته سپری شده از مسابقات آمار و ارقام جالبی از خودشان ثبت کردند که در این متن به مهم‌ترین‌هایشان می‌پردازیم.

 

پارس جم: نسخه ایرانی لایپزیش

نماینده بوشهر در فوتبال پس از صعود به لیگ برتر با نتایج خوبش همه را شگفت‌زده کرده است و پس از صدرنشینی در هفته نخست، توانست در هفته دوم هم این رتبه را حفظ کند. عملکرد شاگردان تارتار شباهت زیادی به لایپزیش آلمان دارد که از سال 2009 قهرمانی‌های خودش را شروع کرد و از دسته پنجم لیگ آلمان هرسال قهرمان شد تا به بوندس لیگای اصلی رسید و در این رده هم تا هفته‌های میانی بوندس‌لیگا صدرنشین بود و در نهایت نایب قهرمان فصل گذشته شد.

پارسی‌ها هم در لیگ 2 و لیگ 1 به قهرمانی رسیدند و در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر هستند.

 

پرسپولیس: شکستن طلسم برانکو مقابل یحیی

سرمربی کروات پرسپولیس با وجود انواع موفقیت‌هایش در این تیم، یک ناکامی داشت و آن‌هم پیروزی مقابل یحیی گل‌محمدی بود، 3 تقابل گذشته آنها در بازی‌های پرسپولیس - ذوب‌آهن با دو شکست و یک تساوی برای سرخپوشان همراه بوده است. برانکو بالاخره توانست در دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی این طلسم را بشکند.

 

پدیده: آمار شگفت‌انگیز شاگردان مهاجری

شاگردان مهاجری علاوه بر نتجه درخشان در دیدار با سپاهان، به یک رکورد ویژه هم دست یافتند و آن عبور از مرز 1000 روز بدون شکست مقابل سپاهان است. پدیده‌ای ها در پنج دیدار گذشته مقابل سپاهان هیچ شکستی تجربه نکرده بودند.

 

ذوب‌آهن: پیرمرد تمام نشدنی

مهدی رجب‌زاده در نیمه دوم بازی تیمش مقابل گسترش فولاد وارد زمین شد و جریان بازی را تغییر داد. کاپیتان ذوبی‌ها یک گل زد و روی یک گل دیگر هم تاثیر مستقیم داشت. تاثیرگذاری در 39 سالگی برای این بازیکن تمام نشدنی یک موهبت برای ذوبی‌هاست.

 

سایپا: با دایی، شبیه دایی

روحیه شکست‌ناپذیر سایپا بدون شک از سرمربی این تیم،‌ علی دایی می‌آید. سایپایی‌ها مقابل صنعت نفت دوبار از حریف جلو افتادند و بازی به تساوی کشیده شد ولی برای بار سوم گل برتری را زدند تا پیروز شوند. این روحیه بازگشت به بازی و تسلیم نشدن شباهت زیادی به داییِ دوران بازی دارد.

 

سیاه‌جامگان: شکست طلسم سپیدرود بعد از 3 سال

شاگردان میثاقیان موفق شدند بعد از نزدیک به 3 سال سپیدرود را در رشت شکست دهند، کار کوچکی است؟

 

نفت تهران: نسبتاً درخشان

درخشان در شرایط سختی کارش را در نفت شروع کرد ولی 4 امتیاز از دو بازی عملکرد قابل قبولی است. نفتی‌ها به دلیل مشکلات بدنسازی بازی‌هایشان را بد شروع می‌کنند و در ادامه فرم می‌گیرند. به همین دلیل تخصصشان بازگشت به بازی یا به عبارتی کامبک است.

 

استقلال خوزستان: شیوه تکراری ویسی

تنها تیم بدون گل خورده لیگ برتر در دو بازی گذشته به سبک و سیاق خود در لیگ پانزدهم که قهرمان شد بازگشته است. تیم ویسی در آن فصل هم 2 بازی اول لیگ را گل نخورد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش توانست به قهرمانی برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز