خبرگزاری کار ایران

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس بدون تماشاگر و استقلال بدون ستاره‌

با انجام ۴ دیدار، هفته بیست‌وچهارم لیگ هم به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از وقفه یک ماهه در لیگ، با پایان تعطیلات نوروزی، بازی‌های لیگ برتر هم از سر گرفته شد. فردا ۱۵ فروردین، با انجام ۴ بازی، هفته بیست‌چهارم لیگ به پایان می‌رسد.

پدیده-استقلال اهواز؛ تلاش اهوازی‌ها برای حفظ آبرو

پدیده در مشهد میزبان تیم قعرنشین اهوازی است. تیمی که در نیم فصل دوم  متفاوت ظاهر شد و توانست از چند تیم بزرگ، امتیاز بگیرد. تیمی که چندان شانسی برای بقا در لیگ ندارد از حالا به بعد برای حفظ آبرو می‌جنگد. از سوی دیگر تیم مشهدی، در خانه به دنبال پیروزی در این دیدار است تا بتواند جایگاه خود را در لیگ سروسامان بخشد. پدیده با پیروزی در این دیدار تا رده هشتم هم می‌تواند صعود کند.

پرسپولیس-سیاه‌جامگان؛ هفته بیست‌وچهارم و به یاد کاپیتان

پرسپولیس این هفته باید در آزادی با سیاه‌جامگان مشهد مسابقه دهد. پرسپولیسی‌ها که باحکم انظباطی هفته قبل، باید بدون تماشاگر به مصاف حریف بروند برای زنده ماندن امیدهای قهرمانی نیاز به این پیروزی دارند. نکته قابل توجه این بازی، شماره کاپیتان فقید پرسپولیس، هادی نوروزی و این هفته لیگ است. شاید پرسپولیسی‌ها برنامه‌هایی برای هفته ۲۴ لیگ و زنده نگه داشتن نام و یاد شماره ۲۴ خود داشتند که به علت حکم انظباطی محکومند بازی را از خانه تماشا کنند. وضعیت مصدومان پرسپولیس هم هنوز مشخص نیست و باید دید برانکو از چه کسانی برای این دیدار حساس استفاده می‌کند. از سوی دیگر، شاگردان رضا مهاجری که نیم فصل دوم را خوب شروع کردند اما در حال حاضر ۴ هفته است که طعم پیروزی را نچشیده است برای بقا در لیگ می‌جنگد و تجربه نشان داده است در این هفته‌ها تیم‌های انتهای جدول، تیم‌های بسیار خطرناک و با انگیزه‌ای هستند و کار را برای تیم‌های بزرگ هم سخت می‌کنند.

راه‌آهن-نفت؛ فروغ دوباره نفت تهران در لیگ

شاگردان علیرضا منصوریان نیم فصل اول را خوب نبودند و نتوانستند شایستگی‌های فصل قبل را تکرار کنند اما رفته رفته روند خود را تغییر دادند و اگر در این بازی پیروز شوند می‌توانند جایگاه خود را در لیگ بهتر کنند و خود را به تیم‌های بالا جدولی نزدیک‌تر کند. یکی از نکات این بازی، سنگربانان این دو تیم هستند. محسن فروزان که در راه‌آهن دروازه‌بانی می‌کند و علیرضا بیرانوند از تیم نفت، فصل پیش برای قرار گرفتن درون دروازه استقلال، باهم رقابت داشتند که در آخر این فروزان بود که توانست پیروز شود. هرچند با بازگشت رحمتی او هم از استقلال رانده شد اما حالا این دو سنگربان جوان، برای اثبات شایستگی‌های خود به هم، تقابل حساسی دارند.

استقلال خوزستان-استقلال تهران؛ آبی‌های صدرنشین تکلیف لیگ را روشن می‌کنند؟

مطمننا حساس‌ترین دیدار این هفته در خوزستان برگزار می‌شود. استقلال خوزستان که این فصل از لیگ برتر، تا کنون پدیده لیگ بوده است برای افزایش شانس قهرمانی باید به مصاف هم نام تهرانی برود. این تیم که فصل قبل تا آستانه سقوط هم پیش رفت تنها یک امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد با پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند خود را به اثبات برساند و جای پای خود را در بالای جدول محکم تر کند. اما استقلال تهران هم  با پیروزی در خوزستان، می‌تواند یکه تاز لیگ شود، حالا در معرض امتحانی سخت قرار گرفته است. تیم جوان شده مظلومی در این دیدار می‌کوشد تا جواب منتقدان را بدهد و شایستگی‌های خود را نشان دهد. این تیم که چند مهره اصلی خود مثل سجاد شهباززاده و روزبه چشمی را در اختیار ندارد و وضعیت بازیکنانی مثل خسرو حیدری هم مشخص نیست باید ببینیم می‌تواند از پس تیم با انگیزه عبداله ویسی برآید یا خیر. آنچه که مشخص است، هرکدام از این دو تیم برنده شود، بخشی از معادلات لیگ و پازل قهرمانی کامل می‌شود.

کد خبر : ۳۵۷۷۹۶