خبرگزاری کار ایران

مرضیه وحید دستجردی:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب با کاندیدای واحد در انتخابات شرکت می‌کند / جبهه پایدارای را از دلسوزان نظام می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۲۳۰

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که این جبهه با تعدد کاندیدا وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اولین نشست خبری مرضیه وحید‌دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دستجردی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت:  امیدواریم رحمت واسعه و غفران الهی  شامل حضرت‌ آیت‌الله هاشمی یار امام راحل و مقام معظم رهبری شود.

او در پاسخ به اینکه  جبهه مردمی نیروهای انقلاب  مهم‌ترین مسئله حال حاضر جامعه را چه می‌داند و ویژگی نامزد نهایی مورد نظر جبهه مردمی چیست، گفت:  رکود، بیکاری و حقوق‌های نجومی گرفتاری‌هایی است که در جامعه برای مردم وجود دارد. گرفتاری مردم با سیستم بانکی نیز  از جمله ییماری‌هایی است که در نظام اقتصادی وجود دارد. چشم‌پوشی از نیروهای داخلی و اتکا به نیروهای خارجی نیز از دیگر مسایل مهمی است که با آن مواجهیم.

سخنگوی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به سیستم بانکی گفت: نقل می‌شود فردی که 305 هزار چک بی‌محل دارد، شش هزار فقره برگه  چک دیگر در اختیارش گذاشته می‌شود. اینها بیماری‌هایی است که در نظام اقتصادی کشورمان مشاهده می‌کنیم و امیدواریم آنچه که در نهایت از نیروهای مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خارج می‌شود، رسیدگی به این مسائل باشد.

وحید دستجردی اظهار کرد: برنامه‌های جبهه‌های مردمی انقلاب اسلامی دوگانه است تا وحدت را در بین نیروهای مردمی و انقلابی و کسانی که معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه هستند، ایجاد کنیم. همچنین به دنبال برقراری  وحدت در آینده هستیم  و بتوانیم در انتخابات شرکت کنیم و کاندیدای واحدی از جبهه معرفی شود که در کنار مردم قرار می‌گیرد و در نهایت کاندیدایی باشد که مطالبات مردم را به  ظهور رسانده و اجرایی کند تا مشکلاتی که در سیستم اجرایی کشور شاهدش هستیم، رخت بربندد.

سخنگوی جبهه مردمی در پاسخ به اینکه در شهرستان و استان‌های این جبهه چه ساز وکاری برای یکپارچگی در دستور کار  قرار دارد، گفت: براساس مجمع استانی که در چند روز اخیر برگزار کردیم، از هر استانی تعدادی از افراد شاخص و تاثیرگذار شرکت کرده‌اند که حدود 300 نفر مدعو ازاستان‌ها بودند و این اولین کاری بود که انجام شد.

او  تصریح کرد: مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در هفت بهمن برگزار می شود که حدود 2 هزار نفر از سراسر کشور در آن شرکت خواهند کرد و چهره های شاخص حضور خواهند داشت.  همچنین مجمع عمومی جبهه نیروهای مردمی انقلاب سه بار در 7 بهمن، اسفند و اردیبهشت ماه  برگزار می شود. البته در کنار این مجامع صدها جلسات دیگر در تهران و استان‌ها تشکیل می‌شود و  هفته  جاری در تهران مجامعی را برای کسانی که به عنوان چهره شاخص در جلسات حضور دارند برگزار می کند.

او ادامه داد :از استان ها حدود 1500 نفر شرکت می‌کنند که براساس مجمع عمومی استانی که چند روز گذشته برگزار شد، تشکیل جلسه می‌دهند و افراد انتخاب شده و با رای مجمع در مجمع عمومی شرکت خواهند کرد جلسات مختلف بانوان و پزشکان نیز در هفته‌‌های آتی تشکیل می‌شود.

وحیددستجردی درباره اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب چه تعاملاتی با گروه‌های اصولگرا در زمینه انتخابات دارد، گفت: پیش از این اعلام کردیم جبهه مردمی دست هر گروهی در جهت حاکمیت مردم، شنیده شدن صدای مردم، گفتمان عدالت‌پروری و مردم سالاری حرکت کنند را می‌فشاریم. در این مدت مذاکرات مختلفی با احزاب، سازمان ها و تشکل‌ها صورت گرفته و می‌گیرد.

 او افزود: جبهه مردمی حاصل کار یکساله‌ای است که با افراد شاخص و تشکل‌هایی که معتقد به حرکت نیروهای مردمی و نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی هستند صورت گرفته و ممکن است در این زمینه سوءتفاهم ها و بعضی اختلاف نظرها وجود داشته باشد اما در هر صورت تمام نیروی خود را متمرکز کردیم و  آنهایی که دلسوز انقلاب و مردم هستند  سعی می‌کنیم حضور و وحدت آنها را جلب کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با اینکه از سوی اصولگرایان عنوان شده که نه به روحانی ممنوع است آیا اصولگرایان و جبهه مردمی حمایت از روحانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند گفت: آن چیزی که می‌توانم با قطعیت بگویم این است که هدف جبهه نیروهای مردمی یک نه قاطع به وضعیت وضع موجوداجرایی کشور است.

او افزود: به قول شاعر آنچه می‌خواهیم نمی‌بینم و آنچه می بینیم نمی‌خواهیم؛ لذا آنچه که در سیستم اجرایی کشور می‌بینیم قابل قبول و در شان مردم نیست لذا آن همتی که باید صرف مشکلات مردم و کاهش آنها شود، مشاهده نمی شود و قطعا برای اصلاح این امر جبهه مردمی نهایت تلاش خودرا می‌کند و این تلاش نه به معنای این است که به کسی نه گفته شود و نه به معنای این است که آری گفته شود.

وحید دستجردی با تاکید بر اینکه  تلاشمان  در جهت نه به وضع موجود و آری به کسی است که بتواند این مشکلات را اصلاح کند،بیان کرد: ما در جهت وحدت نیروهای مردمی و معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی و کسانی که مرام نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قبول دارند تلاش می‌کنیم و همه کسانی که معتقد به مرام‌نامه هستند می‌توانند عضو این جبهه شوند.

او در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه بیان می‌شود جبهه مردمی قصد تعدد کاندیدا در انتخابات را دارد و در ازای آن اصلاح‌طلبان نیز چند کاندیدا معرفی کنند، آیا این برخلاف نظر رهبری مبنی بر امتناع از دو قطبی شدن جامعه نیست گفت: به هیچ وجه نظر جبهه این نیست که با تعدد کاندیدا وارد انتخابات شویم لذا در نهایت به حول و قوه الهی به یک کاندیدا خواهیم رسید که از پایین به بالا این کاندیدا باید مشخص می‌شود.

او در ادامه افزود: مجامع عمومی ما که بایستی برگزار شود نقش تعیین کننده کاندیدا را دارند و با یک کاندیدای واحد  و براساس یک دموکراسی باید تعیین شود  و با توجه به اینکه شاهد یک دموکراسی در کشور و انتخابات گذشته نبودیم حالا در کنار مردم خواهیم بود.

دستجردی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه جبهه مردمی چه برنامه‌ای برای انتخابات شورای شهر دارد، گفت: با توجه به اینکه آقای چمران از اعضای هیات موسس و عضو جبهه مردمی هستند، نمیتوانیم با توجه به اهمیتی که این انتخابات دارد از کنار آن بگذریم .  برنامه‌هایی وجود خواهد داشت که در حاشیه برنامه‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری در راستای تشکیل وحدت نیروهای ارزشی انقلاب اتخاذ می‌شود.

او در ادامه درباره اینکه بعد از انتخابات جبهه نیروهای مردمی چه فعالیتی خواهد داشت، گفت: برنامه این جبهه دوگانه است که یکی وحدت و دیگری پیگیری مطالبات مردم  است. برنامه دیگر کوتاه مدت این جبهه برای حضور در انتخابات ۹۶ است که هر دو را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی افزود: کاملا معتقد به تشکیلات هستم و حدود ۳ الی ۴ سال است که تشکیلاتی را برای زنان راه‌اندازی کرده و سعی کردیم تا وحدتی برای رفع مشکلات آنها ایجاد کنیم و همه تلاش ما این است که این تشکل ماندگار و مانا باشد. قصد داریم در جبهه مردمی در تمام مسائلی که ممکن است پیش بیاید مانند انتخابات حضور جدی داشته باشیم و از این پس بیانیه‌هایی هم در مسائل کشور خواهیم داشت و حضور گسترده‌تر جبهه مردمی نیروهای انقلاب را در آینده مشاهده می‌کنید.

وحید دستجردی در پاسخ به اینکه کدام یک از احزاب و گروه‌های اصولگرا محوریت جبهه مردمی نیروهای انقلاب را نپذیرفتند و آیا جبهه پایداری قصد پیوستن به جبهه مردمی را دارد، ‌اظهار داشت: تقریبا همه احزاب و گروه‌هایی که معتقد به مسائل و مشکلاتی که در سیستم اجرایی هست و باید حل شود، این جبهه را تایید کرده و پذیرفته‌اند و جزء حامیان امضا کننده آن هستند.

او افزود: تا روز گذشته حدود ۳۶۰ نفر امضا کنندگان و حامیان جبهه مردمی بودند که از همه تشکل ها در آن حضور داشتند و امروز هم ۱۹۰ نفر به امضا کنندگان افزوده شده است که این ۵۵۰ نفر، از افراد شاخص و تاثیر گذار در سیستم اجرایی کشور  هستند.

جبهه پایدارای را از دلسوزان نظام می دانیم

وحید دستجردی افزود:برای جبهه پایداری احترام قائل هستیم و مذاکراتی در گذشته داشته و اکنون هم این مذاکرات به صورت جدی در جریان است . فکر می‌کنیم که این مذاکرات به نتیجه مطلوب خواهد رسید و آنها از دلسوزان نظام می‌دانیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در رابطه با اینکه تا چه حد این جبهه با توجه به فرصت باقیمانده می‌تواند به هدف خود برسد و آیا تکلیف مجوز آن مشخص شده است ، گفت: کارهای اخذ مجوز در جریان است اما پروسه آن طولانی است. این جبهه مجموعه‌ای از تشکل‌ها و شخصیت‌هایی که از نظر قانون باید یک جبهه داشته باشد دارا است و فکر نمی‌کنم مانعی برای مجوز وجود داشته باشد.

او در ادامه گفت: اما اینکه آیا به نتیجه اهداف خود جبهه مردمی می‌رسد باید گفت این جبهه فراحزبی ، فراجناحی و فرا اصولگرایی است و نیروهای معتقد انقلاب را در برمی‌گیرد. کسانی لیست حامیان این جبهه را امضا کرده‌اند که به صنف‌های مختلف در جامعه منصوب می‌شوند و سازوکاری که برای رسیدن به این وحدت برنامه‌ریزی شده است سازوکاری از پایین به بالا و بر خلاف همه اولیگاریشی‌هایی است که از گذشته شاهدش بود‌ه‌ایم.

او بیان کرد: سازوکار جبهه از پایین به بالاست و از مجامع مردمی و استانی تشکیل شده که تقریبا ۲۲ صنف نمایندگان خود را برای شرکت در مجمع عمومی ارائه می‌دهند و در راستای برگزاری سه مجمع ملی جبهه مردمی ، کاندیداهای خود را ارائه می‌دهند که در نهایت همه آنها را به رای گذاشته و به یک نظریه واحد می‌رسیم و این یک کار مردمی است و محدودیت حضور تشکل‌ها را داریم. ما از حمایت ۹۹ درصدی برخورداریم و امیدواریم که به یک حمایت ۱۰۰ درصدی برسیم و همه کسانی که در جبهه هستند نیت خیر دارند و می‌خواهند اصلاحاتی را در سیستم اجرایی کشور شاهد باشند.

او افزود: امروز پایگاه اطلاع رسانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است راه‌اندازی شده است.

وحید دستجردی گفت: مجمع عمومی ملی در هفتم بهمن ماه برگزار می شود که ۵۰۰ نفر از نمایندگان اصناف مختلف اعم از کارگران ، جوانان ، کشاورزان ، علما ، زنان و نخبگان در آن حضور دارند. همچنین ۱۵۰۰ نفر از سراسر کشور برای حضور انتخاب می‌شوند و سازوکار مجمع این گونه است که ۱۰ نفر عضو هیات موسس نباید هیچ یک کاندیدای ریاست جمهوری آینده باشند. یعنی اگر کسی ذینفع در انتخابات باشد باید انصراف دهد و از این سیستم خارج شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یادآور شد:‌ به همین خاطر فکر می‌کنیم که مشکلاتی که در گذشته داشتیم به دلیل این است که کاندیداها در هیات‌های تصمیم‌گیری نهایی ذینفع بوده‌اند. همچنین از مجمع عمومی باید ۱۵ نفر رای بیاورند که البته ممکن است تغییراتی تا روز برگزاری مجمع عمومی صورت گیرد.

او ادامه داد:  این ۲۵ نفر هیات رئیسه مجمع را تشکیل می‌دهند و کسانی که مجمع عمومی آنها را به عنوان کاندیدا پیشنهاد می‌کند پالایش می‌شوند و بر اساس شاخص‌ها تدوین می‌شوند که حدود ۵۰۰ شاخص را پیش‌نویس کردیم که در صورت تصویب مجمع، کاندیداها با آن تطابق داده می‌شوند و در نهایت به یک کاندیدای واحد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ خواهیم رسید.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در ارزیابی چتر حمایتی این جبهه گفت: تشکیل جبهه محصول رایزنی یک ساله همه کسانی است که دلسوز مردم و کشور هستند و این رایزنی این گونه نیست که فقط ۱۰ نفر هیات موسس انجام داده باشند بلکه این افراد به همراه ۱۵۰۰ نفری که حمایت خود را اعلام کرد‌ه‌اند در یک سال گذشته به صورت مسکوت فعالیت داشتند بنابراین حمایتی که امروز می‌بینید حاصل یک حمایت جدی و نشان دهنده این است که یک کار پخته چندین ماهه با نخبگان کشور صورت گرفته است.

او در رابطه با اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب خود را فراجناحی و فرااصولگرایی بیان کرده است تاکنون کدام شخصیت‌های اصلاح طلب اعلام حمایت از آن داشته‌‌اند ، گفت: جبهه مردمی مرامنامه‌ای دارد که انشاالله به زودی منتشر می‌شود و همه کسانی که از جناح‌های مختلف معتقد به نظام جمهوری اسلامی و سیستم نظام ولایی کشور و قانون اساسی و راه رهبری و امام راحل هستند می‌توانند بر اساس مرامنامه این جبهه عضو شوند و ما ممنوعیتی برای عضویت نداریم و دست کسانی که اعلام حمایت کنند می‌فشاریم

وحید دستجردی با بیان اینکه  هدف جبهه اتحاد برای رفع مشکلات مردم است،افزود:  اعضای موسس جبهه  افرادی با سلایق مختلف هستند  و انگ‌هایی که روی افراد می‌گذاریم به بسیاری از آنها نمی‌چسبد بلکه افراد شناسنامه‌داری‌اند که در سطوح مختلف کار کرده‌اند و حتی در این ۵۵۰ نفر هم اگر دقت شود چنین مطلبی مشاهده می‌شود بنابراین نیاز به اسم بردن از افراد نیست بنابراین از همه گروه‌ها و جریاناتی که معتقد به مرامنامه جبهه مردمی باشند دعوت به حضور  می‌کنیم و در نهایت کاندیدایی که انتخاب خواهد شد کاندیدای مردمی خواهد بود که معتقد به ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های مردم سالاری کشور است.

در ادامه وحید دستجردی درباره اینکه حداد عادل گفته  محور  اصولگرایان جبهه مردمی نیروهای انقلاب است اما پیش از این جامعه روحانیت مبارز محور اصولگرایان اعلام شده بود آیا این دررابطه با نتخابات شورا ها است یا ریاست جمهوری  ، اظهار داشت:  انتخابات شوراها در حاشیه است و اصل وحدت نیروهای مردمی انقلاب اسلامی است و بعد انتخابات ریاست جمهوری هدف قرار دارد و جامعه روحانیت مبارز هر چه را که صلاح بداند خود اعلام می‌کند اما اجمالا می‌گویم که حمایت آیت الله موحدی کرمانی به عنوان ریاست جامعه روحانیت مبارز و آیت الله یزدی به عنوان ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را داریم که البته این بزرگواران به عنوان رئیس این دو تشکل هر وقت که خود صلاح بدانند اعلام حمایتشان را بیان می‌کنند و با توجه به اینکه این جریان یک جریان مردمی است آنچه که محور قرار دارد جبهه مردمی نیروهای انقلاب است.  

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره زمان تعیین کاندیدای این جبهه گفت: نمی‌توان به صورت  زودهنگام کاندیدایی را اعلام کنیم چرا که باید مقبولیت مردمی آن کاندیدا مشخص ،برنامه‌های انتخاباتی اعلام و تدوین شود، جوانب کار سنجیده شود و تا به  نتیجه نهایی برسیم و احتمالا بعد از برگزاری مجمع ملی دوم در اسفند ماه و پیش از برگزاری مجمع سوم در اردبیهشت سال آتی به کاندیدای خود را معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز