خبرگزاری کار ایران

وحید دستجردی در جمع خبرنگاران:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نمی‌خواهد آقا بالاسر مردم باشد/ فراجناحی هستیم

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه جریانی است که می‌خواهد تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد و ما نمی‌خواهیم پدرخوانده و آقا بالاسر مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم اعلام موجودیت جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگار اصلاح طلب در پاسخ به اینکه تشکیل این جبهه شائبه عدم همکاری با اصولگرایان را ایجاد کرده، برنامه این جبهه چیست گفت: این گونه برداشت‌ها صحیح نبوده و نفع تشکیل جبهه نیروهای انقلاب، فراجناحی و فرا اصولگرایی است. 

او با اشاره به حضور افرادی همچون یحیی ال اسحاق، مهدی چمران، رضا روستا آزاد، علیرضا مرندی و دیگر برگزارکنندگان، اظهار کرد: عملکرد این افراد نشان می‌دهد که آن‌ها وابسته به تشکل و جناح خاصی از جمله اصولگرایان و جریانات دیگر نیستند. 

عضو جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه ضرورت تشکیل این جبهه فرا جناحی چه بود، گفت: اوضاع کشور، نارضایتی مردم و مشکلاتی از لحاظ اقتصادی و معیشتی را به بار آورده و هرجا که در بین مردم هستیم درخواست می‌کنند تا صدایشان را به گوش مسوولان برسانیم. اینگونه درخواست‌ها ضرورت تشکیل این جبهه را ایجاد کرد. 

وزیر بهداشت دولت دهم تاکید کرد: جبهه نیروهای انقلاب جریانی است که می‌خواهد تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد و ما نمی‌خواهیم پدرخوانده و آقا بالاسر مردم باشیم. 

وحید دستجردی گفت: مجامع عمومی و شهرستانی باید تشکیل شود و بعد مجمع عمومی ملی برگزار کنیم و بعد از آن نظرات، اهداف و خواسته‌های مردم از این مجامع بالا بیاید. 

او با تاکید بر فراجناحی بودن این تشکل بیان کرد: هیچکدام از اعضا این گونه نیستیم که بگوییم جریان اصلاح طلب یا جریان اصولگرا باید پای کار باشد بلکه آنچه که خیر و صلاح مردم است را درنظر می‌گیریم و مصلحت مردم و کشور در اولویت قرار دارد. لذا اگر این کشور باقی بماند و مردم باشند ما می‌توانیم به نتیجه برسیم. 

وحید دستجردی در پاسخ به اینکه آیا جبهه مردمی انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای دارد یا خیر، اظهار کرد: اهداف این تشکل بلند‌تر از این مسایل است و برای آینده پا به عرصه اجتماعی می‌گذارد. لذا نمی‌خواهیم کشورمان دستخوش بسیاری از مسایل شود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ۹۶ حضور خواهید داشت و برای این زمان برنامه‌ریزی می‌کنید گفت: برای انتخابات سال ۹۶ هم مانند کلی از مسایل فعالیت و تلاش خواهیم کرد و این مسایل جزو جدایی ناپذیر فعالیت‌های اجتماعی است. 

وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد با اشاره به این موضوع که احتمال معرفی کاندیدا در انتخابات از سوی جبهه نیروهای انقلاب وجود خواهد داشت گفت: این تشکل از پایین به بالا بوده و باید مجامع عمومی تشکیل و نظرات مردم از پایین به بالا جمع آوری شود. 

وحید دستجردی درباره ایده مجمع عمومی ملی این جبهه گفت: اعضای فعلی خودشان همدیگر را یافتند واین تشکل را شکل دادند تا با سایر مردم و تمام کسانی که به دو اصل مردمی بودن و ارزشهای انقلاب اسلامی باوردارند همکاری داشته باشند و ارزش‌های انقلاب اسلامی این مسایل ظاهری نیست که ممکن است بعضی‌ها روی آن فکر کنند. 

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه هر کسی که خواستار باقی ماندن این کشور بوده و مردم را دوست دارد و قصد خدمت دارد می‌تواند به این مجموعه بپیوندد، ادامه داد: اکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر جزو حامیان جبهه نیروهای انقلاب هستند و در تشکیل این جبهه نقش دارند و برای عضو گیری حامیان بعدی هم راه را باز می‌گذاریم تا امضا کنند و درمجامع شرکت کرده و نظر دهند. 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیان کردید می‌خواهید فراجناحی عمل کنید آیا قصد رایزنی با ائتلاف اصولگرایان و شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان را دارید افزود: هر دستی که برای یاری باشد می‌فشاریم و گامی هم که برای همکاری باشد از آن حمایت می‌کنیم و با آن‌ها یار می‌شویم. 

او در رابطه با احتمال تعامل با روحانی در انتخابات سال ۹۶ بیان کرد: دو دوره با آقای روحانی در مجلس چهارم همکار بودم و همچنین عملکرد ایشان را در ریاست جمهوری دیده‌ایم. اگر مردم به او رای دهند قطعا همه باید همکاری کنند. اما اگر مردم رای و نظر دیگری داشته باشند باید بازهم باید به نظر مردم احترام گذاشت. 

او در ادامه افزود: معتقد به اصلاح مشکلات کشور هستیم و مساله ما فرد نیست بلکه حل مشکلات مردم را مد نظر قرار می‌دهیم و هر گروهی که برسر کار می‌آید باید عزم جدی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند. 

وحید دستجردی گفت: جبهه نیروهای انقلاب اسلامی هنوز به فردی در انتخابات ریاست جمهوری نرسیده و از مجامعی که اسامی انتخاباتی بیرون می‌‌آید باید بتوانیم بهترین را از بین آن‌ها انتخاب کنیم. 

او در رابطه با زمان تشکیل مجامع این جبهه گفت: ظرف دو الی سه هفته آینده مجامع تشکیل می‌شوند که براساس برنامه زمانبندی شده است. لذا چند جلسه پیش از اعلام موجودیت برگزار شده و برنامه ریزی برای آینده داشته‌ایم و امروز تبلور آن را در اعلام موجودیت دیدیم. 

دستجردی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، آیا درخواست مجوز از وزارت کشور داشته‌اید گفت: بله درخواست مجوز داشته‌ایم و جواب منفی از سوی وزارت کشور دریافت نکردیم و با توجه به اینکه این مجموعه یک جبهه است و تشکل‌های دیگر در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند طبق قانون وزارت کشور تعداد تشکل‌هایی که برای تشکیل جبهه تعریف شده است را دارا هستیم. 

او در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به فعالیت فراجناحی که مد نظر دارید آیا رایزنی با اصلاح طلبان داشته‌اید گفت: خیر. فقط رایزنی با خودمان صورت گرفته و اعضای کنونی هم کسانی هستند که نمی‌توان انگ اصولگرا و اصلاح طلب به آن‌ها بزنیم. 

او در پاسخ به اینکه اعضای این جبهه عموما نزدیک به طیف اصولگرا هستند، گفت: اگر به سوابق خیلی از این اعضاء بررسی کنیم بسیاری از آن‌ها خواستگاه‌شان اصلاح طلبی است. 

دستجردی درباره اینکه این صحبت در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های اصلاح طلب را در این اعلام موجودیت دعوت نکرده و راه نداده‌اند گفت: من اگر خبر داشتم نمی‌گذاشتم چنین اتفاقی بیافتد.

کد خبر : ۴۴۱۶۲۹