خبرگزاری کار ایران

در دومین جلسه اعضای ستاد بزرگداشت ۲۹ آبان سالروز قانون کارمطرح شد؛

وزیر کار و تمامی صاحب نظران و طرفداران اصلاح قانون کار را به مناظره دعوت خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۳۰

همزمان با 29 آبان سالروز تصویب قانون کار، دهها هزار تن از کارگران سراسر استان مازندران همزمان با کارگران سراسر کشور، با شرکت درتجمع های باشکوهی این روز را گرامی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر در دومین جلسه اعضای ستاد بزرگداشت 29 آبان سالروز قانون کار ضمن حمایت از قانون کار به عنوان قانون حداقل ها، مراتب اعتراض خویش را به هرگونه اصلاحی در مفاد این قانون ابراز داشتند.

نصراله دریابیگی دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با بیان اینکه با برگزاری این همایش عظیم، به مخالفان قانون کار هشدار داده خواهد شد که قانون کار خط قرمز جامعه کارگری است و تعرض به این قانون را نمی پذیریم ابراز داشت: در مورد قانون کار، هرگونه اقدامی برای اصلاح و تغییر قانون کار را بی انصافی است و  با این اصلاحی که مد نظر آقایان است منافع کارگران مخدوش خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه قانون کار فعلی با هدف تفکر معمار کبیر انقلاب برای حمایت از کارگران تشکیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افرادی که شعار حمایت از محرومان را می دادند اکنون هیچ توجه ای به کارگران ندارند.

دریابیگی، تاکید کرد: قانون کار مانع تولید نیست و عامل شکوفایی اقتصاد و صنعت است و آنانی که انگ مانع تولید و اشتغال می  زنند، مغرض هستند.

 رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد:در این روز کارگران گردهم می آیند تا در سالروز تصویب قانون کار به مخالفان هشدار دهند که مراقب باشید قانون کار خط قرمز آنهاست و تعرض به آن، تعرض به کارگران است.

این فعال جامعه کارگری گفت:  با استدلال و منطق مقابل مخالفان خواهیم ایستاد و از تمامیت قانون کار دفاع خواهیم کرد.

دریابیگی با اعلام اینکه عدالت اجتماعی و حمایت از محرومین و مستضعفین آرمان شهدا بوده است، افزود: عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت مفهوم و جایگاهی در کشور ندارد.

وی طرح رفع موانع تولید وسرمایه گذاری که در بخشی از آن اصلاح قانون کار مطرح شده را در راستای پیش نویس اصلاح قانون کار پیشنهاد وزارت کار اعلام کرد و گفت : ما وزیر کار و تمامی صاحب  نظران و طرفداران اصلاح قانون کار را به مناظره دعوت کرده و خواهیم کرد و از آنان می  خواهیم که استدلالات خود را پیرامون اصلاح قانون کار اعلام نمایند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز