خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه کردستان:

بوروکراسی و قانون‌های پیچیده سبب ضعف عملکرد مدیران است

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۱۴۶

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه کردستان گفت: بوروکراسی و قانون‌های پیچیده سبب ضعف عملکرد مدیران است.

به گزارش ایلنا، سوران احمدی‌زاد امروز در همایش کارآفرینی و ایجاد اشتغال ضمن اشاره به تاریخچه کارآفرینی در کشورها اظهار داشت: تمامی جوامع خواهان ایجاد شرایطی برای توسعه یافتن کارآفرینی هستند و تلاش آنها بر مولد بودن در این راستا است.

وی نیاز هر کشوری به شتاب در عوامل تولید را ضروری دانست و گفت: برای بهره وری بیشتر باید بر خلاقیت و ایده ها تمرکز داشت چرا که این دو سبب تحولات شگرفی در راستای بهبود وضعیت جوامع خواهد شد بنابر این در اقتصاد جهانی حضور در صنعت IT  بسیار درآمدزا خواهد بود و شرکت های نفتی جای خود را به این شرکت ها داده اند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه کردستان یکی از عواملی را که منجر به ایجاد خلاقیت در جامعه می‌شود، بحث تکنولوژی عنوان کرد و ابراز داشت: دانش و تکنولوژی در کشورهای توسعه یافته منجر به کارآفرینی شده است چرا که در مراکز آموزشی این کشورها علاوه بر تئوری بودن مطلب بر نقش مهم عملی نیز توجه فاخری می‌شود.

احمدی زاد منابع اولیه، سرمایه،منابع انسانی و مدیریت را از دیگر عوامل این بحث برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما با وجود مهیا بودن تمامی شرایط، ضعف مدیریتی سبب شده در این قضیه که نقش فعالی در جامعه ایفا می کند را نادیده بگیریم و کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه نتواند در این راستا نتیجه مطلوبی را کسب کند.

وی با بیان اینکه بوروکراسی و قانون‌های پیچیده سبب ضعف عملکرد این مهم شده است، گفت: با توجه به اینکه در کشور از مدیران شایسته در جای حقیقی استفاده به عمل نمی‌آید همچنین جابه جایی مداوم و سریع مدیران و و در نهایت آموزش های غیر خلاق، زمینه برای عدم کیفیت این بخش فراهم می شود.

احمدی زاد ارتباط دانشگاه و صنعت را خوب توصیف نکرد و عنوان کرد: اگر در دانشگاه ها تور های صنعتی ایجاد شود ایده هایی در ذهن دانشجویان در جهت این امر  ایجاد می شود که می تواند نتیجه بخش باشد.

به گفته وی برخورداری از سلامت روحی و ذهنی سبب می شود بر فعالیت های اقتصادی بیشتر تمرکز داشته باشیم. 

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه کردستان بر تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه گردشگری این بخش عملکرد خوبی ایفا کرده چون دولت به نقش مهم گردشگری در ایجاد اشتغال در این راستا واقف است.

وی جامعه ایی را خلاق عنوان کرد که حمایت‌های اجتماعی در آن نهادینه شده باشد و خوشبختانه کشور ما در این راستا روند صعودی داشته است.

احمدی زاد اظهار داشت: در جامعه ای که انباشت سرمایه وجود داشته باشد می‌توان به آینده آن خوش بین بود چرا که در راستای تحقق این امر به سرمایه نیاز است.

وی منبع کنترل، برنامه ریزی، اعتماد به نفس بالا، پشتکار و عزم راسخ و توفیق طلبی را از ویژگی های فردی نوآور و خلاق ذکر کرد.

احمدی‌زاد در پایان با انتقاد از عملکرد مدارس غیر انتفاعی و تیزهوشان در کشور خاطر نشان کرد:  همین عناوین سبب می‌شود دانش آموز ما پشتکارشان تا سطح خاصی ادامه پیدا کند و دیگر تمایلی به پیشرفت نشان ندهند چرا که تصور می کنند بالاترین سطح سواد را دارا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز