خبرگزاری کار ایران

مدیر توسعه گردشگری کرمانشاه خبرداد:

سراب نیلوفر استان کرمانشاه پلمپ نشده است

مدیرشرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه از پلمپ نشدن سراب نیلوفر در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، وحید شامبیاتی با توجه به خبر پلمب سراب نیلوفر توسط دادگستری اظهار کرد: پلمپی به آن معنا که مجموعه مهر و موم شده باشد صورت نگرفته است اما مطابق قانون مدیریت آب، دریاچه سراب نیلوفر متعلق به شرکت آب منطقه‌ای است.

در این میان سه دانگ از عرصه - و نه اعیان- مجموعه تفریحی و توریستی سراب نیلوفر از موقوفات شخصی به نام «فاضل عراقی» است و ایشان نیز حق بهره‌برداری از آن را در اختیار دادگستری استان کرمانشاه قرار داده است که همین امر باعث اختلاف شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با دادگستری شده و منجر به بسته شدن مجموعه شد.
 
وی افزود: هزینه اجاره این 3 دانگ هر ساله توسط کارشناسان منتخب دادگستری برآورد و سپس از سوی ما پرداخت می‌شود و به عنوان نمونه هزینه برآورد شده برای امسال،20 میلیون تومان بوده که عین مبلغ از سوی شرکت گردشگری استان به دادگستری پرداخت شده است.

مدیر حوزه گردشگری در ادامه گفت: اما امسال و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های مدیریت ارشد استان در زمینه توسعه گردشگری، شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه به استناد ماده 88 قانون تنظیم بخشی مقررات مالی و همچنین دستورالعمل واگذاری طرح‌های نیمه تمام دولتی به بخش غیر دولتی، نسبت به انتشار آگهی فراخوان ارزیابی صلاحیت بخش غیر دولتی اقدام کردیم و این آگهی فراخوان تنها به منظور شناسایی بهره‌برداری دارای صلاحیت جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران بوده و هیچ قصدی مبنی بر واگذاری وجود نداشته است.

همچنین این فراخوان تنها به منظور واگذاری اعیان بصورت مشارکت با بخش غیر دولتی، و نه عرصه صورت گرفته است
 
شامبیاتی عنوان کرد: در طرح توسعه این مجموعه به دنبال بهبود خدمات فضای سبز و همچنین راه‌اندازی رستوران و مجموعه اقامتی و مجموعه‌های مدرن تفریحی هستیم که بستر مناسبی را برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان فراهم خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با یک دوراندیشی از هم اکنون به دنبال این هستیم که برای تعطیلات نوروزسال 1396 یک مجموعه در خور و شایسته برای گردشگران مهیا کنیم ما برای توسعه سراب نیلوفربراساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌بایست به دنبال بهره‌گیری از سرمایه‌های بخش خصوصی باشیم چرا که در حوزه اعتبارات بخش دولتی امسال مشکل اعتباری وجود داشته است و با کمبود اعتبار مواجه بودیم .
 
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: سراب نیلوفر یک مجموعه ممتاز گردشگری در استان کرمانشاه است و با توجه به این اهمیت سعی می‌کنیم از ظرفیت مدیریت ارشد استان برای حل مشکل مجموعه و تعیین تکلیف وضعیت توسعه طرح استفاده می‌کنیم.
 
شامبیاتی اظهار داشت: الان چهار روز است که مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه تعطیل شده است و گردشگران هنگام مراجعه به این مجموعه با درب بسته مواجه می‌شوند.

بی گمان ادامه این شرایط به حوزه زیر ساخت گردشگری استان لطمه می زند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است در ادامه اظهار داشت: در این شرایط از مجموعه محترم دادگستری انتظار داریم در زمینه بازگشایی مجموعه تفریحی و گردشگری سراب نیلوفر همراهی کنند زیرا ایمان داریم این مجموعه بیش از همه دغدغه اشتغال جوانان و ایجاد رونق اقتصادی این استان را دارند.

کد خبر : ۴۳۳۴۵۷