خبرگزاری کار ایران

حسینی‌صدر به ایلنا خبر داد؛

حمایت «م.س» از یک نامزد انتخاباتی در «خوی» با پول‌های کثیف

نماینده مردم خوی در مجلس نهم با تایید خبر ورود پول‌های کثیف به انتخابات در این شهرستان گفت: آقای «م. س» که با اتکا به سمت‌هایی که در دولت احمدی‌نژاد داشته، به ثروتی هنگفتی دست یافته، با صرف هزینه‌های میلیاردی در شهرستان خوی، از نامزدهای جبهه پایداری حمایت می‌کند.

موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با ابراز نگرانی از ورود پول‌های کثیف به فعالیت‌های انتخاباتی، اظهار داشت: از چند ماه اخیر اقدام‌های خلاف قانون در بسیاری از نقاط کشور از جمله شهرستان خوی و حتی در کوچک‌ترین روستاهای آذربایجان غربی آغاز شده‌است.

او گفت: درحالی که در سال‌های گذشته تنها یک پاکت چای و ۵ کیلوگرم قندی که در اختیار صاحبان مغازه‌هایی که علاقمند به برپایی ستاد مردمی بودند، می‌گذاشتیم، امروز در دور افتاده‌ترین روستا‌ها برای استفاده از ستادهای مردمی، هزینه‌های میلیونی انجام می‌شود و افرادی که در سال‌های گذشته از شیوه‌های غیرقانونی به پول‌های هنگفت دست پیدا کردند، وارد عمل شده و برای نامزدهای خود در سراسر کشور که اکثراً نزدیک به جبهه پایداری هستند، به‌صورت میلیونی از این پول‌های کثیف هزینه می‌کنند.

نماینده مردم خوی در مجلس نهم اعلام کرد: باوجود آن‌که بنابر قانون آغاز تبلیغات مجلس از ۲۹ بهمن‌ماه خواهدبود، از ماه‌ها پیش این افراد بانفوذ با برگزاری جلساتی در اماکن مسکونی و تجاری اقدام به برگزاری سخنرانی‌های انتخاباتی برای نامزدهای خود کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم همچنین با اشاره به تهیه لیست‌های انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان، اعلام کرد: به نظر می‌رسد اصولگرایان بیش از همه با جبهه پایداری به وحدت‌نظر رسیده و سعی دارند با استفاده از منابع مالی هنگفتی که در اختیار دارند، به هر قیمتی مجلس دهم را از آن خود کنند.

حسینی‌صدر همچنین با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی یکی از افرادی که در پرونده بابک زنجانی نیز نقش مهمی داشته، اعلام کرد: آقای «م.ن.م.س» که با اتکا به سمت‌هایی که در دولت احمدی‌نژاد داشته، از شیوه‌های مجرمانه و خلاف قانون به ثروتی در حدود بابک زنجانی دست یافته، با صرف هزینه‌های هنگفت میلیاردی در شهرستان خوی، از نامزدهای جبهه پایداری حمایت می‌کند و ستاد این نامزد انتخاباتی را راه‌اندازی کرده‌است.

او همچنین با اشاره به شیوه‌های مختلفی که ازسوی افراد بانفوذ برای دخالت غیرقانونی در برگزاری انتخابات صورت می‌‌گیرد، گفت: بنابر اطلاع بنده، این افراد پول‌های کثیف خود را در اختیار برخی از جوانان قرار می‌دهند تا به اصطلاح کافه را به هم بزنند و با ورود به ستادهای نامزدهای رقیب و نشست‌های قانونی دیگر نامزدهای انتخاباتی، جار و جنجال راه بیاندازند.

نماینده مردم خوی در مجلس نهم ادامه داد: همچنین شاهدیم که افرادی که در ماه‌های اخیر با راه‌اندازی خیریه‌ها و در قالب کمک به ایتام خود را در میان مردم مطرح کرده‌بودند، امروز وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآور شد: جای تاسف دارد، انقلابی که توسط امام خمینی (ره) برای پابرهنگان بنیان نهاده شد و با تاکید رهبری مبنی بر دوری از اشرافی‌گری به راه خود ادامه داد، امروز در مسیری افتاده که افراد صاحب ثروت و قدرت بر آن سایه انداخته‌اند.

حسینی‌صدر در پایان با تاکید بر این‌که صاحبان قدرت و ثروت، نه تنها به مردم بلکه به گرایش سیاسی خود نیز پایبندی ندارند، خاطرنشان کرد: افراد صاحب ثروت و قدرتی که تا پیش از این به لحاظ سیاسی رقیب یکدیگر بودند، امروز در کنار هم قرار گرفته‌اند تا بتوانند این ثروت‌ها و پول‌های کثیفی که از شیوه‌های نامشروع به دست آمده را در بلوک قدرت خود حفظ کنند.

کد خبر : ۳۴۷۶۲۱