خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پول‌‌های کثیف در صورت عدم برخورد٬ در چرخه قدرت قرار می‌گیرد

یک نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: اگر دستگاه قضایی و اطلاعاتی با با عاملان پول‌های کثیف برخورد نکند؛ این پول در چرخه قدرت قرار می‌گیرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در مورد خطر ورود پول‌های ناپاک به عرصه انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: به دلیل اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی را خیلی جدی نگرفته‌ایم و قوانین محکم و بازدارنده‌ای همانند خیلی از کشورهای توسعه‌یافته نیز نداریم٬ خطر چنین مسائلی در کشور احساس می‌شود.

وی قانون مبارزه با پولشویی را دارای ضعف‌ و نواقصی خواند و افزود: بدیهی است پول‌هایی که به عنوان پول کثیف از آنها نام برده می‌شود٬ نشأت گرفته از پول‌های قاچاق و رد و بدل کالا خارج از ضابطه است و چون قوانین ما بازدارندگی لازم را در این زمینه ندارند٬ متاسفانه این پول‌ها به صورت سرگردان وجود دارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است برخی افراد در گروه‌ها، احزاب و جناح‌ها به پشتوانه مناصبی که دارند٬ در فعل و انفعال پول‌های کثیف دخالت داشته باشند و به صورت مسلم هرکس در این وادی قرار گیرد٬ مدیون افراد سودجو قرار می‌گیرد و می‌خواهد دین خود را به آنها ادا کند.

وی یادآور شد: اگر با ورود چنین پول‌هایی برخورد نشود و دستگاه قضایی و اطلاعاتی کشور آن را پیگیری نکنند؛ این پول در چرخه قدرت قرار می‌گیرد و متاسفانه در این عرصه تعیین‌کننده بوده و هست.

تابش یادآور شد: مبارزه با این مقوله٬ نیازمند عزم جدی در کشور است و در این راه باید قوانین٬ محکم و دارای ضمانت اجرایی مناسب باشند و به صورت درست نیز اجرا شوند و بدون رودربایستی با هر کسی که خلاف قوانین عمل می‌کند٬ برخورد شود.

کد خبر : ۲۷۷۶۶۳