خبرگزاری کار ایران

نقص فنی، پروژه 75 میلیاردی را نابود کرد!

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۴۱۷

گزارش ابتدایی که به درخواست دادگاه توسط کارشناسان رسمی دادگستری تهیه و تنظیم شده، صراحتاً ضعف فنی سامانه های بانک مربوطه را مقصر شکست این پروژه معرفی کرده و با توجه به عدم افشای کامل اطلاعات از سوی بانک، حداقل خسارات وارده را به میزان 75 میلیارد تومان تخمین زده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارشات رسمی و مستند ، شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک های خصوصی کشور، به علت وجود نقص در زیرساخت های فنی خود در سال 94 باعث شکست پروژه اخیر شرکت "رایانه کمک" به ارزش  75 میلیارد تومان شده است.

 مدیرعامل "رایانه کمک"  نیز در جمع خبرنگاران  ضمن تایید خبر گفت: آنچه مسلم است، این ضعف فنی باعث شده از تعداد حداقل  یک میلیون و 500هزار خرید موفق تنها یک هزار و دو مورد منتهی به دریافت وجه شود!

پاشا ناصرآبادی گفت که قبلاً در خصوص احتمال وجود چنین ضعفی به مدیران بانک مذکور هشدار داده بودیم ولی ایشان همواره بر صحت عملکرد سامانه ها تاکید می کردند و ماهیت محصول این شرکت را عامل شکست پروژه عنوان می کردند که با توجه به عدم ارائه گزارش های شفاف، نهایتاً مجبور به طرح شکایت در مرجع محترم قضایی شدیم.

وی تصریح کرد: به همین دلایل زیرساختی است که برخی پروژه های مبتکرانه در ایران شکست می خورند و فقط در موارد اندکی معلوم می شود که دلیل واقعی شکست پروژه ها چه بوده!

ناصرآبادی گفت: به احتمال زیاد، ضعف فنی مذکور همچنان در سامانه های فنی بانک موجود است و این ضعف فقط محدود به مشتریان این شرکت نبوده است» ولی اعلام جزئیات فنی بیشتر را به نشست خبری روز دوشنبه با خبرنگاران موکول کرد.

این در حالی است که هنوز بانک مرکزی نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اما در اسناد به دست آمده رد پای بانک مرکزی نیز مشاهده می شود به نحوی که بانک خاطی حتی در پاسخ به استعلام بانک مرکزی نیز گزارش های مخدوشی را در خصوص عملکرد سامانه های خود ارائه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز