خبرگزاری کار ایران

به میزبانی مرکز همایش‌های صدا و سیما

نخستین جشنواره ملی تبلیغات برگزار شد

نخستین جشنواره ملی تبلیغات با حضور فعالان عرصه ملی و مدیران تبلیغاتی در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیین گشایش این جشنواره با حضور فعالان عرصه ملی تبلیغات و مدیران تبلیغاتی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها برگزار شد.

در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره، تدارک فرصت و زمینه‌سازی برای رقابت سازنده و داوری درباره انواع پیام‌های تبلیغاتی بر پایه ملاک‌ها و شاخص‌های علمی و شناسایی آثار و آگهی‌های برتر عنوان شد.

در ادامه استاد محسن میرزایی با موضوع تحولات تبلیغات در ایران از آغاز تا بلوغ، عبدالله گیویان با موضوع تبلیغات خلاق و اثر بخش و همچنین پروفسور احمد روستا با عنوان کمپین یکپارچه تبلیغات به سخنرانی پرداختند.

همچنین رئیس جشنواره ملی تبلیغات اذعان داشت با برداشتن تحریم‌ها و عبور تدریجی از دوره رکود و آغاز رونق اقتصادی،شاهد رونق تبلیغات در ایران خواهیم بود.

هوشمند سفیدی رئیس"جشنواره ملی تبلیغات"در سخنرانی افتتاحیه نخستین دوره این جشنواره با اشاره به مطالب فوق، اظهار کرد: بر این اساس لازم است تا اهتمام لازم برای کارآمدسازی تبلیغات و رهنمون سازی آن به سمت تعالی و اثر بخشی با رویکرد خلاقیت و ارایه آثار فاخر به کار گرفته شود.

سفیدی افزود:تاکنون جای جشنواره ای که بتواند خلاء داوری جامع تبلیغات را به عهده گیرد،خالی بود، جشنواره ای که اهداف مهم آن،تعریف معیارهای رسانه برترتبلیغاتی و ارایه الگوهای برتر در حوزه های مختلف تبلیغات باشد.

رئیس جشنواره ملی تبلیغات با اظهار خرسندی از شکل گیری تعامل بین دو عنصر اصلی صنعت تبلیغات شامل شرکت‌های تبلیغاتی و روابط عمومی ها گفت: این تعامل به درک انتظارات متقابل و ارتقای فعالیت های تبلیغاتی روابط عمومی ها و نیز اهتمام بیشتر شرکت های تبلیغاتی برای ارایه خدمات کیفی تر به روابط عمومی ها خواهد انجامید.

وی همچنین با بیان این مطلب که سالانه بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان در کشور صرف هزینه تبلیغات می شود، آن را برای اقتصاد رو به رشد ایران ناکافی دانست و تاکید کرد: سهم ایران در تبلیغات جهانی نیازمند افزایش است و باید سرانه تبلیغات با هدف ارایه آگاهی های بیشتر به مشتریان و کمک به انتخاب بهتر آنان افزایش یابد.

سفیدی گفت:در جهان، سالانه 600 میلیارد دلار صرف تبلیغات می شود که سهم آمریکا 50 درصد، سهم اروپا 30 درصد و سهم آسیا و آمریکای لاتین تنها 20 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از صنعت تبلیغات و رونق آن در دوره پسا تحریم، خواستار تشکیل دانشکده تبلیغات و راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تبلیغات در کشور،تدوین قانون جامع تبلیغات با رویکرد انحصار زدایی و تدوین نظام نامه اخلاق حرفه ایی تبلیغات شد.

وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه از سال آینده کلیه گروه‌های تبلیغات در قالب چشنواره تبلیغات مورد داوری قرار خواهد گرفت، از رویکرد جشنواره به سمت بین المللی شدن خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک، جمهوری اسلامی ایران مرجع مهم داوری تبلیغات در منطقه باشد.

همچنین در پایان این جشنواره تقدیر از 4 تن از چهره های ماندگار تبلیغات ایران استادان کامران کاتوزیان، نور علی کاظمی،محسن میرزایی و امر اله فرهادی که سالها تحقیق و تالیف کتاب در زمینه تعالی صنعت تبلیغات ایران تلاش کرده بودند تجلیل شد.

کد خبر : ۳۳۸۵۳۶