خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

راه‌اندازی اورژانس روستایی در کشور

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از راه‌اندازی نخستین اورژانس روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر سیاری در دیدار با مسئولان و مدیران پایگاه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این طرح برای نخستین بار اجرایی شده است  که در قالب این طرح اورژانس روستایی آمبولانس و تکنیسین‌های آموزش دیده مرکز فوریت‌های پزشکی در پایگاه های اورژانس روستایی مستقر می‌شوند.

سیاری افزود: این طرح امسال با همکاری معاونت درمان وزارت خانه اجرا  می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور خبر داد و گفت: این طرح  همزمان در شهرها هم اجرا می‌شود و همه افراد در این برنامه از پرونده الکترونیک پزشکی بهره‌مند می‌شوند و زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح فراهم شده است.

وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهمترین اولویت‌های برنامه وزارت بهداشت و درمان است و بر اساس این طرح به ازای هر 3 هزار نفر روستایی یک پزشک عمومی و یک کارشناس مراقب سلامت پیش بینی شده است.

سیاری گفت: در طرح نظام ارجاع برای پزشکان متخصص نیز برنامه ویژه‌ای دیده شده، به طوری‌که هر پزشک متخصص مبلغی را به عنوان حق ویزیت دریافت می‌کند که اگر در اجرای نظام ارجاع با وزارت همکاری داشته باشد بخشی از مبلغ را وزارتخانه، بخشی بیمه و بخشی نیز از سوی مردم تامین می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  افزود: تدوین سند راهبردی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد و این سند باید در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها بومی سازی شود.

سیاری افزود: هم اینک این سند ابلاغ شده و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانداران و مسئولان ادارات موظف به پیگیری و اجرای آن هستند.

وی گفت: بیش از 10 میلیون و 300 هزار حاشیه نشین در کشور شناسایی شده‌اند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای محله‌ها و سکون‌تگاه‌های غیررسمی برای ارائه خدمت به این قشر، مراکز سلامت ایجاد کرده است.

کد خبر : ۴۰۲۴۹۳