خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان درجمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه

دانشگاه میدان تاخت و تازگروه‌های سیاسی نیست

امام جمعه کاشان گفت: هرچند دانشجویان باید تمام مسایل سیاسی کشور را بدانند ولی هیچگونه وابستگی به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نباید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید در تالار فیض دانشگاه این شهر گفت: درشرایطی که دنیای اسلام و منطقه با تهدیدات و تهاجمات سیاسی و نظامی دشمنان روبرو است دانشجویان باید به این‌گونه مسائل آگاه باشند.

نمازی به دو واقعه اسفبار مکه و منا و جان باختن هزاران نفر از مسلمانان اشاره کرد و گفت: دانشجویان و دانشگاهیان باید با مطالعه دقیق دلیل واقعه حادثه منا و جان باختن هزاران نفر از حاجیان را مورد بررسی قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با نظامیان و روحانیون درخصوص حادثه منا خواستار آماده باش شده بیانگر این است که از طرف دشمنان در معرض تهدید و تهاجم قرار داریم.

امام جمعه کاشان با تاکید رصد جهان اسلام توسط دانشجویان گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عده‌ای از احزاب و گروه‌ها از طریق دانشگاه می‌خواهند وارد صحنه شوند دانشجویان و دانشگاهیان باید کاملا هوشیار باشند تا در دام آنها قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه دانشگاه میدان تاخت و تاز گروه‌ها و احزاب سیاسی نیست و محیط علم آموزی، تحقیق و پژوهش و بررسی مسائل علمی است گفت: دانشجویان و دانشگاهیان ضمن اینکه باید همه مسائل سیاسی کشور و جهان را بدانند اما نباید هیچگونه وابستگی سیاسی به گروه‌ها و احزاب داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر آموزش معرفت‌شناسی دردانشگاه‌ها گفت: علم بدون ایمان و معرفت هیچ فایده‌ای ندارد بلکه آنچه که باعث سعادت جامعه می‌شود معرفت‌شناسی، توحید‌شناسی و خدا‌شناسی است.

امام جمعه کاشان از علم به عنوان سلاحی کاربرد توام با معرفت دانست افزود: بر اساس روایات هنگامی که جوانی در گوشه‌ای تنهای تنها در محراب عبادت قرار می گیرد و با خدای خود راز و نیاز می‌کند خدا به فرشتان خطاب می‌کند اینقدر قیافه نگیرید چون شما شهوت ندارید و نیاز به آب وغذا ندارید اما این جوانی که غزیزه جنسی دارد احتیاج به خواب و غذا دارد ولی از همه این‌ها چشم پوشی کرده را ببینید.

شایان ذکر است تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان درسال تحصیلی جدید دو هزار و ۹۱۵ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۴۳۶ نفردر دوره کار‌شناسی، یک هزار و ۴۳۵ نفر کار‌شناسی ارشد و ۴۲۷ نفر نیز برای تحصیل در رشته دکترا پذیرفته شده‌اند، یک هزار و ۴۳۵ نفر از پذیرفته شدگان جدید جدید زن و یک هزار و ۴۸۰ نفر مرد هستند.

درحال حاضر حدود هفت هزار نفر در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.

                                         

کد خبر : ۳۱۰۳۵۹