خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام شهاب مرادی

نوع رفتار در سرنوشت فرزندان تاثیرگذار است

کار‌شناس رسانه ملی، مهم‌ترین سیاست از نگاه مقام معظم رهبری و مهم‌ترین مولفه قدرت را جمعیت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام شهاب مرادی، در نخستین جشنواره آموزشی، فرهنگی، تفریحی «عهد سپید» در سالن فیض دانشگاه کاشان گفت: باید مدیریت اجرایی کشور و مجلس به سمت و سوی افزایش جمعیت باشد و وظیفه دولت است چرا که کشوری روبه توسعه هستیم.

وی اظهار داشت: ما باید برای خانواده‌ای که ۴ فرزند دارد بلیط رایگان به سفر مشهد مقدس را برای فرزند چهارم آن تا ۵ سالگی ارائه دهیم چرا که در افزایش جمعیت نقش مهمی دارد.

این کار‌شناس فرهنگی، با اشاره به افزایش جمعیت از منظر مقام معظم رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: هر کس باید برای ترویج و تسهیل جمعیت تلاش کند چرا که افزایش جمعیت، مهم‌ترین مولفه قدرت امروز است.

حجت‌الاسلام مرادی، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زدن عکس بر روی بنر در خیابان‌ها، ولایت نیست بلکه باید مردم را دور هم جمع کنید و همسایه داری را آموزش دهید»، «اسراف نکردن و مهربانی را آموزش دهید» تاکید کرد.

وی، با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آموزش، فراگیری بک امر بسیار بدیهی است یادآور شد:

امروز با وجود فضاهای مجازی، لزوم دانستن زبان انگلیسی، کامپیو‌تر و مهارت استفاده کردن از اینترنت امری ضروری است و برخی از افراد حتی بدیهی‌ترین موارد را نیز یاد نمی‌گیرند.

کار‌شناس برنامه‌های فرهنگی صداوسیما، فرهنگ صحیح و درست یادگیری و آموزش کارهای روزمره در زندگی را مورد تاکید دانست و گفت: به آینده امیدوارم چرا که مسیر رو به رشد و تعالی حتما به نتیجه می‌رسد و ایران یک قدرت و تمدن بسیار بزرگ در جهان خواهد بود را باید آنقدر بگوئیم و تکرار کنیم تا چنین مهمی اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام مرادی، آب مصرفی کشور را ۷ درصد عنوان کرد و افزود: ۹۳ درصد آب کشور در بخش کشاورزی هدر می‌شود و آبیاری زراعی دقیق و مدیریت مصرف آب در این بخش حائز اهمیت است.

وی، به اصول روان‌شناختی و تفاوت‌های ذاتی زنان و مردان اشاره کرد و اظهار داشت: زن و مرد با هم متفاوتند و بخشی از تفاوت‌ها قابل رصد است.

این کار‌شناس فرهنگی، حیطه‌های ارتباطی، نوع رفتار، کنترل و مدیریت، اعتماد به نفس، گفتن کلمات محبت آمیزو رویکرد‌ها را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: رویکرد‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و اصول رعایت شود.

حجت الاسلام مرادی، نوع رفتار را در سرنوشت فرزندان تاثیرگذار دانست و گفت: دختر در خانواده «رحمت» و پسر «نعمت» است.

گفتنی‌ست: اصول روان‌شناختی و تفاوت‌های ذاتی زنان و مردان، عشق، صمیمیت و روابط عاطفی، تور تفریحی-آموزشی مشهد اردهال، کارگاه مزاج‌شناسی ازدواج، راه کارهای مدیریت اختلاف و حل تعارض، اصول مهارت‌های ارتباطی میان زوجین و هنر گفتگو و شناخت اصول رابطه زناشویی موفق از عناوین کارگاه‌های آموزشی جشنواره «عهد سپید» است که تا ۲۴ شهریور ماه در سالن فیض دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۴۰۴۸