خبرگزاری کار ایران

آغاز بکار ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان با شرکت یک صد نفر از اساتید، با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان دراین  مراسم ،  هدف از برگزاری این طرح را ارتقاء معرفت دینی و اخلاقی اساتید دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: در این طرح حدود یکصد و هفتاد نفر از اساتید ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت کلاس ها حدود یک صد نفر پذیرفته شدند.

حجت الاسلام و المسلمین علی روحانی با بیان اینکه نظام دینی، نظام علم و تقوی است اظهار داشت: بایستی علم و تقوی در همه اجزاء دانشگاه  جاری وساری شود.
 
وی جوانان را سرمایه های معنوی و گوهرهایی درخشان در دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد : اگر سه عنصر عشق، نشاط  و مسئولیت پذیری در اساتید دانشگاه نهادینه شود و ارتقاء یابد جامعه و کشور به تمام معنا بیمه خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه کاشان نیز ، هدف از طرح ضیافت را ارتقاء بعد تربیتی و اخلاقی اساتید بیان کرد و گفت: از آنجا که استاد، الگو و پدر معنوی دانشجو است استادان بایستی ابعاد تربیتی و اخلاقی را در محیط دانشگاه مورد توجه قرار دهند.
 
دکتر عباس زراعت ولایت را مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی دانست و از اساتید دانشگاه خواست سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری  و منویات و تاکیدات ایشان به اساتید را مطالعه و مورد توجه قرار دهند.
 
وی به سند چشم انداز دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: راه رستگاری و موفقیت دانشگاه و تحقق اهداف سند چشم انداز دانشگاه این است که سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سند چشم انداز کشور را چراغ راه خود بدانیم و در مسیر آن حرکت نماییم.
 
شایان ذکر است ششمین طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به مدت یک هفته با اجرای برنامه های مختلف علمی، فرهنگی، معرفت شناسی و اخلاق حرفه ای تا سیزدهم شهریور ماه ادامه دارد.
کد خبر : ۳۰۱۳۰۹