خبرگزاری کار ایران

با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از زائرین؛

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در صحن هلال بن علی آران و بیدگل برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۴۴

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، همزمان با شب شهادت امیر مومنان علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان، نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری آران و بیدگل و بیش از ۳۰ هزار نفر از زائرین در صحن مطهر حضرت هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزارشد.

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، همزمان با شب شهادت امیر مومنان علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری آران و بیدگل و بیش از ۳۰ هزار نفر از زائرین در صحن مطهر حضرت هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب زیارتی حضرت محمد هلال بن علی(ع) در حالی با سخنرانی آیت الله عبد النبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، مرثیه سرایی و خواندن دعای جوشن کبیر برگزارشد که به لحاظ حجم جمعیت یکی از بی‌نظیر‌ترین مراسم‌های شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در صحن مطهر هلال بن علی(ع) آران و بیدگل بود به طوری که علاوه بر حضور جمعیت انبوه عزادار در داخل و خارج صحن، پارکینگ و خیابانهای منتهی به مراسم مملو از پارک خودروهای زائرین بود و تردد به کندی صورت می‌گرفت.

براساس همین گزارش بیش از ۳۰ هزار نفر زائر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و شهرهای اطراف برای شرکت در این مراسم بسیار معنوی و با شکوه به منظور عرض تسلیت شهادت حضرت امیر مومنان علی(ع) به فرزند بلا فصلش حضرت محمد هلال بن علی(ع) در این بارگاه با عظمت حضور یافته بودند.

زائرین و شرکت کنندگان در این مراسم از قرائت زیارت امیرالمومنین(ع)، مناجات حضرت امیر(ع)، مرثیه سرایی و عزاداری شب شهادت حضرت علی(ع) و ذکر توسل به امام زمان(عج) در این شب نیز بهره مند شدند.

مراسم احیای شب‌های قدر همه ساله همزمان با ایام زیارتی حضرت محمد هلال بن علی(ع) با حضور پر شور و گسترده زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی فرزند بلافصل امام علی(ع) در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری مراسم احیای شب بیست یکم ماه مبارک رمضان در صحن مطهر هلال بن علی(ع) آران و بیدگل بنا بر سنتی دیرینه به خاطر عشق به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در دیگر تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاههای سراسر شهرستانهای دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل با احیای مراسم شب قدر در غم شهادت اولین مظلوم کعبه مسلمین جهان حضرت علی(ع) با مرثیه سرایی عزاداری کردند.

در حال حاضر دستجات مختلف عزاداری از شهرهای کاشان، آران و بیدگل و شهرهای اطراف یکی پس از دیگری به منظور عرض تتسلیت به فرزند بلافصلش و عزاداری در غم شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) در حال ورود به صحن مطهر هلال بن علی آران و بیدگل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز