خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه یزد:

کارکردن در دانشگاه باید فراتر از یک کار اداری باشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۷۹

تنها عملکرد جامعه دانشگاهی می تواند پاسخی قانع کننده به این ابهامات و سوالات باشد. ما باید بتوانیم با عشق و علاقه به کار خود و خروجی مشخص این ابهامات را پاسخ دهیم و از رسالت تاریخی دانشگاه ها دفاع کنیم.

رئیس دانشگاه یزد گفت: جامعه دانشگاهی با نقدها و چالش هایی روبروست که تنها عملکرد آنان می تواند پاسخگوی این موارد باشد.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر محمد صالح اولیاء در سخنان خود به وضعیت کلی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها در کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم فرصت های مناسبی که برای دانشگاه ها در سطح کشور بوجود آمده و این آموزش ها توسعه پیدا کرده اند، این بخش از جامعه با سوالات و چالش هایی روبروست که باید بدان پاسخ گوید.

وی به نمونه این سوال ها و پرسش ها در اذهان جامعه اشاره کرد و گفت: سوال می شود آیا این پژوهش ها و این آموزش ها در افزایش سطح زندگی مردم و بهبود شاخص های جامعه موثر بوده است؟ و بطور اساسی تر آنکه این همه آموزش و تربیت دانشجو و استاد به درد جامعه می خورد؟

اولیاء افزود: یکی دیگر از ذهنیت هایی که بوجود آمده اینکه آیا ایجاد دانشگاه در یک منطقه موجب کاهش معنویت و عرق دینی جوانان می شود؟

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به این موارد و موارد کلان دیگر در این خصوص گفت: تنها عملکرد جامعه دانشگاهی می تواند پاسخی قانع کننده به این ابهامات و سوالات باشد. ما باید بتوانیم با عشق و علاقه به کار خود و خروجی مشخص این ابهامات را پاسخ دهیم و از رسالت تاریخی دانشگاه ها دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: حضور در دانشگاه و تربیت دانشجو کاری فراتر از یک کار اداری است و نباید به حضور صرف در کلاس بسنده کنیم.

اولیاء همچنین گفت: نباید کار پژوهشی کردن، صرفا برای کسب امتیاز آن باشد و از اثرگذاری آن غافل شویم؛ بلکه باید مسائل مبتلابه جامعه را مورد توجه و بررسی قرار داد تا بتوان راه حل ها را یافت.

وی یکی دیگر از انتظارات از اساتید دانشگاه ها را الگوی اخلاقی و رفتاری بودن عنوان کرد و گفت: طبعا اگر اساتید ما اینگونه باشند، دانشجویان نیز بدین سمت گام بر می دارند.

در این مراسم که باحضور آیت الله ناصری و حدود دویست نفر از اساتید دانشگاه یزد همراه بود از آقایان دکتر علی رضا افشانی، علی مروتی، سعید ابراهیمی، محمد عبدالهی، محمد حسین ایران نژاد، محمد رضا تابان، حمید غلامی و محمد صابر فلاح نژاد بعنوان اساتید نمونه این دانشگاه تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز