خبرگزاری کار ایران

طی نامه‌ای به وزیر کشور صورت گرفت؛

حمایت اهالی فرهنگ و هنر استان یزد از استانداری کلانتری

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۴

ضمن حمایت کامل و همه جانبه خودمان از مهندس کلانتری برای تصدی استانداری یزد، درخواست موکد انتصاب ایشان را به عنوان استاندار یزد به آنجناب ارایه می‌نماییم.

تعدادی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان یزد در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور از سید حمید کلانتری برای تصدی مدیریت جدید استان یزد حمایت کردند.

به گزارش ایلنا از یزد، در این نامه که رونوشتی از آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ارسال شده، ‌ آمده است:

با ‌‌نهایت احترام به رای و نظر همه بزرگان و تصمیم گیرندگان و اعتماد کامل به اینکه انتخاب دولتمردان «دولت تدبیر و امید» به خیر و صلاح همه مردم ایران اسلامی و سرافراز خواهد بود، ضمن حمایت کامل و همه جانبه خودمان از مهندس کلانتری برای تصدی استانداری یزد، درخواست موکد انتصاب ایشان را به عنوان استاندار یزد به آنجناب ارایه می‌نماییم.

متن کامل نامه یاد شده بدین شرح است:

«هو العلیم الخبیر»

سبحانک لا علم لنا الا ما

علمت و الهمت لنا الهاما

ما را برهان ز ما و آگاهی ده

از سر معینی که داری با ما

وزیر محترم کشور جناب آقای رحمانی فضلی

سلام علیکم

با احترام اجازه بدهید بیش و پیش از هر چیز، خرسندی وشعف قلبی خود را از آغاز به کار محکم، امیدوار کننده و نوید بخش «دولت تدبیر و امید» به ریاست جناب آقای دکتر روحانی و وزرای با کیاست و با درایت این دولت ابراز داریم. وزرایی که هر یک دارای کوله باری از خوشنامی و تجربه و حسن شهرتی مثال زدنی هستند. در همه بخش‌های اجتماعی واقتصادی و صنعتی و فرهنگی و سیاست خارجی، این ژنرال‌ها ذخیره و شاهراهی هستند برای رسیدن به اهدافی که رییس محترم دولت در برنامه‌های اعتدال گرایانه و امید بخش خود به مردم قول و نوید داده بودند.

بی‌شک، نقش استانداران در محقق شدن این برنامه‌ها و جامه عمل پوشیدن آن‌ها، در هر یک از استان‌ها نقشی تعیین کننده و اگر نگوییم کلیدی، قطعا نقشی اساسی خواهد بود.

از سوی دیگر می‌دانیم که جنگ‌ها و پیروزی‌ها و دستاورد‌های مختلف یک جامعه و یک ملت با هنر هنرمندان آنجامعه ماندگار شده و بر پهنه تمدن‌ها جاری خواهد شد. نام و یاد هر دولت مقتدری در طول تاریخ با همه پیروزی‌ها و کشور گشایی‌هایش، از صفحات تاریخ حذف شده است، مگرآنکه هنرمندان و متفکران آن قوم، آن دستاورد‌ها را مانا کرده‌اند. و هر هجوم و حمله‌ای که بر یک قوم فرهنگ مدار و هنرمند و اصیل و ریشه دار شده است، نا‌فرجام مانده است. هر چند هزاران هزار هم از آن مردم فرهنگ مدار، کشته شده باشند.

از ضرورت و اهمیت فرهنگ و هنر نزد آنجناب نباید گفت، که شخص آنجناب صبغه و سابقه‌ای دیرپا و ارزنده را در این عرصه داشته ودارید. همه اهالی فرهنگ وهنر در سراسر کشور، شما را به عنوان یک شخصیت فرهنگی و هنری شناخته‌اند تا یک دولتمرد صرفا سیاسی.

و اما غرض از این مقال، جستن مجالی بود برای یک گواهی هنرمندانه و صادقانه.

گواهی به نقش تاثیر گذار و مثبت و سازنده مدیری که در زمان استانداریش در استان دارالعلم و دارالعباده یزد، از خود به جای گذاشت.

گواهی به پاکی پندار و صداقت در گفتار و پایداری در کردار نیکوی مردی که به واقع اسوه و نمونه‌ای عینی و عملی بود برای همه مدیران استان تا همچون او، این صفات نیکو را سرلوحه کار و عمل خود سازند.

و از همه مهم‌تر گواهی به بنیان نهادن سنگ بنایی برای رفعت فرهنگ و هنر دیار باستانی و تاریخی یزد با لحاظ نمودن همه فرهنگ غنی وتمدن ساز این مردم سختکوش و خوب و نجیب. بنایی که به واسطهٔ تغییر دولت و تغییر استاندار، نیمه تمام ماند و همچنان، اهالی فرهنگ و هنر یزد، چشم به راه طراح و معمار آن مانده‌اند…

و این مرد خوب و کارا و مدیر و مدبر و عدالت پرور و به راستی مومن و مسلمان، کسی نیست جز فرزند خلف دیار قنات و قنوت و قناعت: مهندس سید حمید کلانتری.

جناب وزیر:

با ‌‌نهایت احترام به رای و نظر همه بزرگان و تصمیم گیرندگان و اعتماد کامل به اینکه انتخاب دولتمردان دولت تدبیر و امید به خیر و صلاح همه مردم ایران اسلامی و سرافراز خواهد بود، ضمن حمایت کامل و همه جانبه خودمان از مهندس کلانتری برای تصدی استانداری یزد، درخواست موکد انتصاب ایشان را به عنوان استاندار یزد به آنجناب ارایه می‌نماییم.

حسن ختام این نوشتار صمیمانه را با گفتاری از امیرالمومنین علی(ع)، مزین می‌سازیم:

… و شما خوب می‌دانید که نه جایز است «بخیل» بر ناموس و جان و غنیمت‌ها و احکام مسلمانان حکومت یابد و زمامداری آن‌ها را عهده دار شود تا در مال‌های آن‌ها حریص گردد. و نه «نادان» تا به نادانی خویش، مسلمانان را به گمراهی ببرد. و نه «ستمکار» تا به ستم، عطای آنان را ببرد. و نه «حیف و میل کننده اموال» تا به مردمی ببخشد و مردمی را محروم سازد. و نه «آنکه به خاطر حکم، رشوه ستاند» تا حقوق را پایمال کند و آن را چنان که باید نرساند. و نه «آنکه سنت را ضایع سازد» و امت را به هلاکت دراندازد…(خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه)

قدردان مداقه شما در این مهم هستیم و چشم به راه این «ژنرال» دلسوز و کارا و فرهنگ مدار می‌مانیم.

برخی از امضا کنندگان این نامه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

محمد رضا ابوالحسنی – علیرضا ارجمندی – علی امیدی – سید حسین پیغمبری – رقیه توکلی – محمد رضا حاجی غلامی – محمود حرازی – علی اصغر حسینیان – خانم حکمی – نوید خالصی – رقیه دوست فاطمی‌ها – ولی رهبر – محمود رهبران – آقای شریفی – سعید شهریار – حمیدرضا صالحیه – فریبا فیضی – غلامرضا محمدی – عباس ملازینلی – عباس مهدی‌نژاد – مهدی میرزائی و…

جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز