خبرگزاری کار ایران

ساماندهی گلزار شهدا نیازمند تامین اعتبارات استانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۵۶۳

شهردار رشت گفت : مشکل اساسی ساماندهی گلزار شهدا تامین اعتبار برای انجام و اتمام پروژه است و رئیس کارگروه ساماندهی گلزار شهدا باید برای تامین اعتبار اقدام جدی کند.

به گزارش ایلنا از رشت،پیش از ظهر امروز مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی گیلان و جمعی از مدیران و معاونان این بنیاد، مدیرعامل سازمان های فرهنگی و آرامستان های شهرداری با رئیس شورای شهر رشت و شهردار رشت در تالار شورا دیدار و گفتگو کردند.

علی ترومیده، مشاور بنیاد شهید شهرداری در مورد طرح نایب شهید توضیحاتی ارائه داد و از زحمات رئیس شورا در چاپ بنرهای مربوط به شهدا و ایثارگران تقدیر کرد.وی گزارشی از فعالیت های واحد بنیاد شهید و ایثارگران شهرداری نیز ارائه داد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی رشت نیز گفت: سازمان فرهنگی همواره در کنار بنیاد شهید فعالیت های فرهنگی خوبی را برای خانواده های بنیاد شهید ارایه داده است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد .

علیرضا حسنی افزود: در ساختار منابع نیروی انسانی شهرداری نسبت به دهه ۸۰، حضور خانواده های معظم شهید بسیار چشمگیر است و در ساختار شهرداری برای خانواده های شهید هم اقدامات خوبی صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر شهرداری هم گفت: بیش از ۸۰درصد فعالیت های این سازمان، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بخصوص یادمان شهدای مدافع حرم و نصب تصاویر و المان ها و قبور این شهدا هستیم.

محجوب در مورد ساماندهی تصاویر شهدا گفت: در ستاد کنگره شهدا تصمیماتی در این راستا صورت گرفت که با ورود اینجانب، ساماندهی و بهسازی تابلو ها و محکم سازی پایه های تابلو ها اقدام های خوبی صورت گرفته است.

وی همچنین در مورد نصب بیلبورد در جلوی بنیاد شهید، جابجایی بیلبوردها و ساماندهی قبور شهدا و... نیز گزارشی ارایه داد.

رئیس شورا نیز گزارشی از خدمات ارایه شده مدیریت شهری برای فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ شهادت ارایه داد و گفت: بستر خوبی برای تعامل با بنیاد شهید شهرستان رشت با مدیریت شهری وجود دارد.

علوی بر استحکام تابلوهای مربوط به معرفی شهدا تاکید کرد و افزود: برخی از تابلوها مستحکم نیست و باید برای ایمنی شهروندان رفع خطر شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری نیز گزارشی از ساماندهی گلزار شهدای تازه آباد ارایه داد.

راستگو در مورد بهسازی سرویس های بهداشتی تازه آباد گزارشی ارایه داد و گفت: برای اتمام مجتمع رفاهی این مکان نیازمند اعتبار لازم هستیم. اکنون ۷۰درصد آن تکمیل شده است.

وی در مورد پروژه همسطح سازی قبور تازه آباد نیز تصریح کرد: اجرا و ادامه این پروژه به معاونت عمرانی شهرداری ارسال شده است.

رئیس شورا در مورد طرح ساماندهی مزار شهدا و تازه آباد گفت: همان زمان صحبت بود که ضرورت ساماندهی تمام تازه‌آباد در یک بازه زمانی نیاز نیست آن هم با شرایط مالی شهرداری.

علوی افزود: ساخت یک مجتمع رفاهی و سرویس بهداشتی از دیگر اقدام های مدیریت شهرداری در تازه آباد است.

علوی تصریح کرد: شورای شهر برای ساماندهی چند مزار شهید گمنام مراکز آموزشی مستقیما ورود کرد و شهرداری با ظرفیتی که داشت توانست ساماندهی مزار شهدای گمنام را هم انجام دهد و ساماندهی چند گلزار شهید گمنام نیز در دستور کار شورا و مدیریت شهرداری است.

یکی از هیات امنای گلزار شهدا خواستار توجه بیشتر مدیریت شهرداری و شورا به گلزار شهدای تازه آباد شد و گفت: برخی سنگ مزارها شکسته شده و باید فضای تازه آباد ساماندهی شود.

این پدر شهید همچنین گفت: برخی درهای تازه آباد شکسته شده است. وی همچنین خواستار مفروش کردن فضای گلزار شهدا شد و ادامه داد: نیازمند خرید ۱۰۰عدد صندلی برای مراسم های گلزار شهدا هستیم.

وی همچنین خواستار تعویض تابلوهای شهید معابر قدیمی و یکسان سازی تابلوها همراه با نصب تصویر شهیدان شد.

وی از تخریب سنگ مزارها پیش از همسطح سازی تازه آباد گله کرد و گفت: یکسال است سنگ مزار برخی قبور شهدا شکسته شده و اگر قرار نیست که قرارداد قبلی اجرا شود، سنگ مزارهای شهدا مانند سنگ مزارهای جدیدی که برای شهدای مدافع حرم نصب شده است، تعویض گردد.

مسعود نصرتی افزود: در این زمینه خواستار همکاری فرماندار و استاندار محترم هستیم تا بتوانیم از اعتبارات و طرح های استانی بصورت تجمیع شده استفاده کنیم.

در پایان این نشست مقرر شد در یک کارگروه با حضور فرماندار، شورا و شهرداری، بنیاد شهید و سازمان مسکن و دیگر دستگاه های مرتبط تشکیل گردد تا برای تامین اعتبار لازم برای بهسازی گلزار شهدا و پروژه همسطح سازی قبور تازه آباد، اقدام اساسی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز