خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

توانمندی اقتصادی جوانان لزوماً با کار سازمانی رقم نمی‌خورد/ ذهن پویای جوانان به دنبال خلاقیت و نوآوری باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۸۷

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ذهن پویای جوانان امروز در این برهه زمانی قطعاً باید به دنبال خلاقیت، نوآوری و توانمندی اقتصادی باشد که لزوماً از مجرای کار سازمانی عبور نمی کند.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ سید امیرحسین علوی گفت: خلاقیت و نوآوری با تکیه بر داشته های فرهنگی بر سرنوشت امروز و فردای جوامع اثر می گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: مدیریت شهری مجدداً بعد از مدتی، نسبت به دوره قبل، رنگ و بوی فرهنگی بیشتری به خود گرفت که می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای شهر ، استان و کشور ما باشد.

وی با تاکید بر توجه به مبحث خوراک شناسی در دانشگاه ها اضافه کرد: به غنای فرهنگی و داشته های این شهر و دیار افتخار می‌کنم.

علوی تصریح کرد: آنچه امروز برای رشد اقتصادی شهر ما بسیار حائز اهمیت است صنعت گردشگری است و انتظاراتی از ما وجود دارد. وظیفه شورا رسیدن به فرآیند های عملکردی در حوزه های مختلف است و در یکی دو دهه اخیر فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی هم به حوزه های فعالیت مدیریت شهری به طور جدی تری اضافه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: امروز ایام انتخابات تمام شده و این صحبت ها شعار انتخاباتی شناخته نخواهد شد. هر حرفی که می زنیم بار مسئولیت خود را سنگین تر می کنیم. به خصوص که این صحبت ها در دانشگاه گیلان و در حضور اساتید و دانشجویان فرهیخته بیان می‌شود اما ما رسالت خود را متفاوت تعریف کرده ایم و می خواهیم با تمام توان به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم.

سید امیرحسین علوی افزود: توسعه پایدار به معنای آن است که ضمن بهره برداری درست از میراث فرهنگی، تاریخی، فیزیکی و طبیعی، آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم و با برنامه ریزی صحیح برای منابع موجود، استفاده از این منابع را محدود کنیم. ما حق نداریم هر طور که خواستیم با طبیعت و منابع موجود برخورد کنیم.

وی با اشاره به خلا وجود مدیریت یکپارچه شهری ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری همه نهادها در ادامه گفت: امروز به جز برخی موارد نمی توانیم ادعا کنیم که در تکنولوژی حرف اول را می زنیم اما باید بر اساس داشته های امروز زندگی خودمان و همشهریان و فرزندانمان را بهتر بسازیم و برای رسیدن به اهداف خود به دنبال صنایع پاک هستیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت هدف مدیریت شهری را رشد اقتصادی بر مبنای توسعه صنعت گردشگری در رشت و گیلان دانست و تصریح کرد: رشت برند شهر خلاق خوراک شناسی دارد و به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو شناخته می شود. اگر قصد انجام کارهای مفید برای شهرمان داریم باید روش های نوین و خلاقانه ای را به کار بگیریم. امروز جذب گردشگر هم روش های نوینی دارد.

سید امیرحسین علوی در ادامه اظهار داشت: در مدیریت شهری برنامه ریزی هایی صورت گرفته انجام شده است و خوشحال می شویم علم روز بیشتر به کمک ما بیاید و توانمندی های محلی را برای مبارزه با فقر و رشد اقتصادی و تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی به کار بگیریم و به رونق کسب و کار کمک کنیم.

وی با اعلام اینکه قطعا مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند برای دستیابی به تمام این اهداف موفق و مفید باشد گفت: تعامل دستگاه های مرتبط و حاکمیتی با مدیریت شهری بسیار اثر گذار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال برای جوانان عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان امروز منتظر یک فضای مشخص، کار مشخص و حقوق مشخص در قالب یک سازمان یا نهاد دولتی هستند اما ذهن پویای جوانان امروز در این برهه زمانی قطعاً باید به دنبال خلاقیت، نوآوری و توانمندی اقتصادی باشد که لزوماً از مجرای کار سازمانی عبور نمی کند.

سید امیرحسین علوی در پایان گفت: به واسطه جوانان اتفاقات خوبی می تواند رقم بخورد که این اتفاقات در کنار هم می تواند منجر به اتفاقات بسیار بزرگ و خوبی برای شهر شود و امیدوارم شاهد چنین اتفاقات مثبتی برای شهرمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز