خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه گیلان مطرح کرد:

عقل یعنی درک واقعیت ها با تعلیم و تربیت اسلامی/ مقابله با توطئه های فضای مجازی نیازمند کار فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۲۷

آیت الله قربانی با بیان اینکه مقابله با توطئه های فضای مجازی نیازمند کار فرهنگی است، افزود: باید با از خودگذشتگی، ایثار و اعتقاد راسخ در این عرصه وارد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مجتمع شهید مطهری انزلی با بیان اینکه کانون های مساجد کانون های تربیتی و قرآنی هستند، گفت: مسئولیت کانون های مساجد در پرورش و تربیت نیروی متعهد در عصری که ایران اسلامی از هر طرف مورد بمباران رسانه های بیگانه قرار گرفته است، بسیار سنگین است.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و بهره گیری دشمن از این فضا جهت دستیابی به اهدافش اظهار کرد: دشمن با استفاده از این ابزار دنیا را به سمت اهداف و منافع خود که فاقد اخلاقیات، معرفت و انسانیت است، هدایت می کند و ما باید مسئولانه در برابر تهاجمات قیام کرده و جامعه را در حد مقدور نجات دهیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مقابله با توطئه های فضای مجازی نیازمند کار فرهنگی است افزود: باید با از خودگذشتگی، ایثار و اعتقاد راسخ در این عرصه وارد شد و منطق امام حسین(علیه السلام) را در جامعه پیاده کرد.

وی ادامه داد: هر کس باید در جامعه به وظیفه خود عمل کند و با تقویت خودسازی و ایمان، در برابر نگاه های نامحرم ایستاده و فریب دشمن را نخورد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برای درک واقعیات نباید به ظواهر توجه داشت، اظهار کرد: با عقل معزول نمی توان در دنیای امروز زندگی کرد و باید با منطق در برابر فرقه های نوظهور ایستاد.

وی ادامه داد: عقل هایی که تحت تاثیر مکاتب انحرافی، منافع شخصی، قدرت و جاه طلبی باشد از بین می رود و نمی تواند بر اثر خوابیدگی عقل و تبلور منافع، دنیا را اداره کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ماهواره ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال تبلیغات سوء علیه خداشناسی و دینداری است اذعان کرد: دشمن در حال ترویج خرافه در بین مردم بوده تا افکار را زائل کند و بسیاری تحت تاثیر این نوع تعلیم و تربیت ها و منافع زودگذر هستند.

وی هر نوع عقلی را مصداق استنباط ندانست و گفت: عقل یعنی درک واقعیت ها با تعلیم و تربیت اسلامی. عقل واقعی با احکام الهی و شرع مطابقت دارد.

آیت الله قربانی ادامه داد: انبیا و اولیا الهی برای تکمیل عقل انسان فرستاده شدند تا فطرت انسانی عقلانی را بدو بازگردانند.

وی با اشاره به اعمال وحشیانه داعشی ها و تکفیری ها به نام اسلام اذعان کرد: آنها درصددند تا با این اعمال مردم را نسبت به اسلام بدبین کرده و اسلام هراسی را ترویج دهند.

امام جمعه رشت ادامه داد: در این شرایط وظیفه بزرگی برعهده مبلغان دینی است و باید حقایق دین را بر اساس عقل، کتاب خدا، سنت پیغمبر و رهنمودهای ائمه اطهار برای مردم روشن کنند.

وی با اشاره به همسویی داعش و عوامل تکفیری با آل سعود بیان کرد: اگر اسلام برای مردم تبیین نشود اسلام آمریکایی و سعودی در جهت منافع استکبار جهانی و مقابله با مطلوم رشد می کند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه امروز دشمنان کتاب های زیادی را علیه قرآن و دین اسلام نگاشته اند افزود: باید در برابر دشمن به مسائل ظاهری بسنده نکنیم لذا توصیه می کنم پژوهشگران، مبلغان دینی و اصحاب مسجد با انجام کارهای پژوهشی در مورد قرآن، آئین زندگی قرآنی، اسلامی را ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه قرآن فقط برای قرائت نیست گفت: اگر می خواهیم در همه ابعاد زندگی پیروز باشیم باید به قرآن و ائمه اطهار تمسک جوئیم و از انوار نورانی این کتاب آسمانی بهره گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز