خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان گیلان:

شهرکی موشکی در زیر زمین برای امنیت کشور احداث شده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۹۹۰

شهرک موشکی در زیر زمین برای امنیت کشور احداث شده است که این سامانه و شهرک موشکی به گونه‌ای طراحی شده که نقطه پرتاب آن توسط ماهواره قابل شناسایی نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، افتتاحیه رویداد کارآفرینی ِ چالش، پویش، درآمد پدافند غیر عامل در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان برگزار شد.

مهرداد کاظمی نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ضمن خیر مقدم به حضار بیان داشت: نقش پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات غیرقابل انکار است و با رویکرد نظام مهندسی ساختمان در شاخه‌های شهرسازی، نقشه برداری، معماری، سازه‌های ایمن، اتاسیسات مکانیکی و برقی تعریف می‌شود.

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با داشتن بیش از بیست هزار عضو متخصص می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل در زمینه‌های مرتبط با صنعت ساختمان موثر باشد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان آمادگی خود را جهت ارائه هرگونه کمک و حمایتی از برنامه‌های آموزشی و اجرایی مرتبط با حوزهٔ پدافند غیرعامل اعلام می‌کند.

در ادامه مراسم افتتاحیه امیر مرادی مدیرعامل پدافند غیرعامل گیلان گفت: با توجه به تهدیدات مختلفی که می‌بینیم سازمان پدافند غیرعامل با شناسابی تهدیدات به ارایه راهکار جهت حل این معضلات می‌پردازد، یکی از تهدیدات این روز‌ها مشکل و معضل بیکاری است و این هم یکی از تهدیداتی است که جز پدافند غیرعامل می‌تواند محسوب شود.

مرادی ادامه داد: شناخت ایده‌های جدید کسب و کار بر اساس علایق و نیاز‌ها فرصت خوبی برای مقابله با این تهدیدات و معضلات است. وی افزود: پدافند غیرعامل در ۱۲ کارگروه فعالیت می‌کند که علاوه بر حوزهٔ ساخت و ساز و کالبدی، بحث کشاورزی تهدیداتی دارد که می‌توان با ایده‌های نو آن را رفع کرد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان گیلان ادامه داد: در بحث انتقال خون نیز با این موضوع رو به رو هستیم و حتی در قدم اول کیسه‌ای که خون را می‌گیرند وارداتی است و این نشان می‌دهد ما باید برای مقابله با هر تحریم و تهدیدی آماده باشیم و به خودکفایی برسیم و بتوانیم بر روی پای خود بایستیم و لازمه آن بومی کردن دانش در هر حوزه‌ای است که این وظیفه بر عهده کارآفرینان و دانشگاهیان و افراد خلاق و نوآور است و پدافند غیرعامل از این ایده‌ها با کمک بانک‌ها و موسسات مالی کمک می‌کند. وی همچنین گفت: ما در اندازه استانی حرکت کرده ابم و اگر بتوانیم در سال‌های بعد این بحث چالش پویش درآمد را به صورت ملی برگزارمی کنیم.

در ادامه داریوندی معاون طرح برنامه ریزی و مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: مطالعات تاریخی به ما می‌گوید سالهایی که جنگ و خونریزی در آن اتفاق نیفتاده از تاریخ جنگ بسیار بسیار کمتر است، روزهای صلح و سازش جامعه بشری بسیار کمتر از سالهای جنگ و خونریزی بوده که واقعیت تاریخی است و در قرآن کریم نیز در این مورد آیه داریم، ولی آنچه می‌تواند جامعه‌ای را در برابر حوادث مصون کند قدرت و اقتدار است و اگر ملتی قوی باشد می‌تواند در مقابل این حوادث از خود محافظت کند.

داریوندی اضافه کرد: دانش فنی و مهندسی در تاریخ دفاعی کشور‌ها دیده می‌شود و نقش دانش فنی مهندسی در این جریان غیرقابل انکار است. در کشور ما معماری دفاعی وجود داشته است و در قرون گذشته نیز پدافند غیرعامل انجام می‌شده است که کمک به حفظ امنیت کرد. وی افزود: یکی دیگر از این دانش‌ها استفاده از مهندسی کانالیزه کردن و محدود کردن تردد در ورودی شهر‌ها در گذشته بوده است و این‌ها باعث کوتاه شدن دست متجاوزان می‌شده است و این نوع معماری دفاعی در اکثر شهرهای ایران و در معماری قدیمی وجود داشته است.

معاون طرح برنامه ریزی و مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: در ایران ما نیز شهرک موشکی در زیر زمین برای امنیت کشور احداث شده است که این سامانه و شهرک موشکی به گونه‌ای طراحی شده که نقطه پرتاب آن توسط ماهواره قابل شناسایی نیست.

وی تصریح کرد: این نمونه استفاده از دانش مهندسی در حوزه دفاعی کشور باید توسعه پیدا کند و در حوزه دفاعی کشور استفاده شود و آرامش و امنیت کشور را در برابر واقعیت تاریخی تجاوز از خود نشان دهد.

در ادامه برنامه ارائه ایده‌ها توسط تیم‌های تشکیل شده انجام شد. این طرح‌ها در حوزه تهدبدات زیستی و بیولوژیکی، پدافند کالبدی، پدافند اقتصادی، سایبری ارائه شد.

این برنامه به مدت دو روز تا جمعه ۷ مهر ادامه خواهد داشت و تیم‌ها به اجرای ایده‌های خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز