خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هیئات مذهبی تالش خواستار شد:

هیات‌های عزاداری شأن ایام سوگواری امام حسین را حفظ کنند

رئیس شورای هیئات مذهبی تالش گفت: از تمام عاشقان امام حسین و هیات‌های مذهبی عزدارای می‌خواهیم تا شأن ایام سوگواری سرور و سالاران شهیدان را حفظ کنند.

به گزارش ایلنا از تالش، اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری مساجد این شهرستان به مناسبت برگزاری مراسم طشت گذاری و آغاز ایام ماه محرم طبق  رسم هر ساله درتالش برگزار شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان تالش در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: مراسم آیین سنتی را که شاهد آن بودیم حدود ۱۰سال است که درشهرستان تالش برگزار می‌شود.

عبدالله حسین پور افزود: طشت گذاری از آیین‌های سنتی وقدیمی است که در بین مساجد سطح شهرستان سازماندهی شده است و با همکاری تمام هیئت امنا هیئت‌های مذهبی هیئت‌های عزاداری عاشقان اهل بیت به صورت متمرکز در مسجد جامع  این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دسته‌های عزاداری همه ساله با حرکت ازمساجد خود به مساجد جامع می‌آیند به انجام مراسم سینه زنی و زنجیرزنی می‌پردازند گفت: این رسم برای اعلام شروع و آغاز محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است.

حسین پور تاکید کرد: ازتمام عاشقان امام‌حسین و هیئت‌های مذهبی عزدارای می‌خواهیم تا شأن ایام سوگواری سرور و سالاران شهیدان را حفظ کنند.

کد خبر : ۴۱۵۸۰۹