خبرگزاری کار ایران

از سال ۷۱ تاکنون؛

بیش از 68 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان یکپارچه سازی شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۱۰۵

استاندار گیلان گفت:از سال 71 تاکنون حدود 68 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز و یکپارچه‌سازی شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی امروز در جریان بازدید از اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی روستای بخش لشت‌نشا بیان کرد: از سال 71 تاکنون حدود 68 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز و یکپارچه‌سازی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال تجهیز و یکپارچه‌سازی 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه 40 درصد هزینه کشاورزان کاهش می‌یابد و در مصرف آب نیز حداقل 15 درصد صرفه‌جویی می‌شود.

به گفته استاندار گیلان، از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان، 190 هزار هکتار قابلیت تجهیز و یکپارچه‌سازی دارد و اجرای این طرح به اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان از طریق کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و تسهیل در مکانیزاسیون کشاورزی کمک می‌کندوی با بیان اینکه آهنگ اجرای این طرح به دلیل کمبود اعتبار کند شده بود، بیان کرد: در سفر فروردین‌ماه روحانی به گیلان تسطیح 50 هزار هکتار اراضی گیلان برای پنج سال به تصویب رسید و در برنامه دولت قرار گرفت.

نجفی تسهیل در حمل و نقل، سرکشی، کوددهی و سم‌‌پاشی مزارع در فصول کاشت، داشت و برداشت را از مزیت‌های دیگر اجرای طرح یکپارچه‌سازی برشمرد.

استاندار گیلان از کشاورزان، شوراهای اسلامی و دهیاران خواست: ضمن همکاری با دست‌اندرکاران، تمهیدات لازم را برای اجرای شایسته‌ طرح یکپارچه‌سازی مهیا کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز