خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان

عملکرد بانک‌ها در اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان ضعیف است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان گفت: سیستم بانکی گیلان در اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور در مقابل مرکز ضعیف عمل کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین اصغریان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به برگزاری جلسه‌های رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: برگزاری جلسه‌های مذکور امیدوارکننده است، اما موضوعی که ما را نگران می‌کند اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است.

اصغریان با بیان اینکه سیستم بانکی گیلان در مقابل مرکز ضعیف عمل می‌کند، تصریح کرد: اگر بانک‌ها نیاز به حمایت محمدعلی نجفی استاندار و مجمع نمایندگان گیلان دارند اعلام کنند تا بتوانیم در مورد سفر کاروان تدبیر و امید به استان پاسخی برای افکار عمومی داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی در منطقه آزاد انزلی در حال اجراست، بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های بخش خصوصی در آمارها ثبت نشده است.

نجفی با تاکید براینکه رتبه اشتغال گیلان باید از میانگین کشوری در سال 95 خارج شود، تصریح کرد: سال آینده باید از رتبه 16 اشتغال کشوری عبور کنیم و نرخ بیکاری در گیلان را کاهش دهیم.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون 330 میلیارد تومان از محل مصوبات سفر به طرح‌های نیمه‌تمام و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شده است.

استاندار گیلان اجرای کامل مصوبات سفر رئیس جمهور را یکی از مطالبات استان خواند و اظهار کرد: بعضی از بانک‌ها همکاری خوبی دارند اما برخی ضعیف عمل می‌کنند.

کد خبر : ۳۵۱۸۶۹