خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۳ رشت:

تقویت فضای سبز و زیباسازی در دستور کار جدی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۳۳

شهردار منطقه 3 شهر رشت گفت: به همه شهروندان مژده می دهم تغییرات بسیار متنوعی تا پایان سال جاری و در سال ۹۵ در این منطقه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سمیه رستگار شهردار منطقه سه ضمن تاکید بر اینکه شهروندان منطقه 3 قشری کم برخودار هستند، اظهار داشت: این منطقه از خدمات شهری کمتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این منطقه پول کمتری از شهروندان دریافت می شود بنابراین خدمات کمتری از لحاظ فضای سبز ،المان های شهری ، نورپردازی ها و موارد عمرانی و... ارائه شده است.

شهردار منطقه 3 با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را در جهت ارائه بیشترین خدمات شهری از لحاظ فضای مکث، آسفالت، رنگ آمیزی چهره شهر برای این منطقه انجام خواهم داد، گفت: هم اکنون در حال اجرایی نمودن اقدامات بسیاری خوبی در این زمینه هستیم.

وی از جمله موارد قابل اجرا در این زمینه را اینگونه عنوان کرد: المانی بسیار زیبا و چشم نواز بشکل چتر، بعنوان فضای مکث که در سه نقطه بلوار رسالت جنب صداو سیما، بلوار چمران و خیابان برادران عاطفی جنب پل جوان در دست اجرا داریم که سازه ها ، دیوارچینی این المان به اتمام رسیده و در مرحله نهایی و تزئینات آن قرار داریم.

همچنین رستگار از احداث پارک های محله ای در محله های محروم منطقه 3 خبر داد و گفت: متاسفانه در این منطقه پارک های محله ای بسیار کم و نامناسب است و مردم از حداقل امکان تفریحی برای فرزندان شان محروم هستند، بنابر این اقدام در ایجاد و تجهیز پارک های محله ای از جمله پارک ابریشم، فجر آزادگان، پردیسان و ... یکی از اولویت های ما است .

وی افزود: برخی از این پارک های محله ای از نظر کف پوش، جدول گذاری ، مبلمان ، نورپردازی ، فضای سبز تکمیل شده و در مرحله پایانی قرار دارند و خوشبختانه تمام سعی خود را بر این نهادیم تا این پارک ها از نظر امکانات و زیبایی همسطح پارک های بزرگ شهر باشند.

وی از دیگر پروژه های در دست اجرای منطقه 3 را پارک حاشیه ای رودخانه رودبارتان عنوان کرد و گفت: در حاشیه رودخانه رودبارتان زمینی به طول ۳۶۰ متر بصورت جنگلی بسیار نا آراسته وجود داشته که  تصمیم داریم پارک زیبایی با طراحی المان ، به همراه پیست دوچرخه سواری و مجهز به ست ورزشی تعبیه شود . ناگفته نماند که در این زمین به دو چشمه آب بسیار زلال دست یافته ایم که با ارسال آب این دو چشمه به آزمایشگاه متوجه شدیم خوشبختانه آبی پاک و عاری از هرگونه آلودگی دارد.

وی ادامه داد: به جهت بهره برداری از این دو چشمه در حاشیه رودخانه رودبارتان نیز تصمیماتی گرفته شده که شهروندان عزیزم می توانند پس از اتمام این طرح از آب این دو چشمه بهره برداری لازم را داشته باشند.

شهردار منطقه 3 در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه المان چشمه شیرین سو در خیابان عاطفی – مقابل منطقه سه اشاره کرد و اذعان داشت: در این محدوده چشمه شیرین سو تقدس خاصی برای اهالی این محله دارد و در حال حاضر شهروندان این محله برای دسترسی به این آب گوارا که در فضایی بسیار نامناسب است با مشکل مواجه هستند ما سعی کردیم علاوه بر تعبیه فضای سبز بسیار زیبا در این نقطه ، اقدام به طراحی المان و ساخت آن جهت تسهیل دربرداشت آب این چشمه توسط شهروندان کنیم .

وی از دیگر اقدامات منطقه 3 را طراحی، نورپردازی ، رنگ امیزی میادین امام علی، نیروی دریایی( ۷ آذر)، امام حسین عنوان کرد و توضیح داد: میدان امام حسین یکی از میادین بزرگ در سطح منطقه با وسعت یک پارک محله ای است که با طراحی ، رنگ آمیزی و نورپردازی این میدان جلوه ای خاص به آن بخشیده ایم.

وی گفت: میدان نیروی دریایی یا هفت آذر نیز با توجه به وجود ۳ هزار شهدای مظلوم نیروی دریایی به آن پرداخته نشده که سعی ما بر این بوده تا با شکلی جذاب رنگ امیزی شود. همچنین جداول این محدوده نیز بر خلاف جداول دیگر که رنگ سبز و سفید و سیاه و سفید بوده به رنگ آبی دریا و با گرامیداشت یاد و خاطره این دریا دلان در خواهد آمد.

وی در ادامه با ذکر نام میدان امام علی و اشاره به شخصیت والای این امام بزرگوار بیان کرد: المانی بسیار وزین و در شان نام این بزرگ مرد طراحی شده که در اسرع وقت جهت اجرا اقدام خواهد شد .

رستگار شهردار منطقه 3 خبر از احداث قریب الوقوع سالنی بسیار بزرگ و زیبا در پارک ملت داد و گفت:طراحی این سالن در پارک ملت صورت گرفته که استعلام و اجرای یک فاز آن تا قبل از سال ۹۵ و فازهای بعدی در سال آینده اجرایی خواهد شد.

همچنین ایجاد چمن زمین فوتبال، جدول گذاری زمین والیبال و ساخت یک زمین تنیس نیز در این پارک در نظر گرفته شده است که در سه تا یک ماه آینده انجام خواهد گرفت.

وی همچنین در بحث ترافیک منطقه 3 با ابراز تاسف از ترافیک سنگین در این بخش از شهر گفت: ۳ اقدام در زمینه روان سازی ترافیک در دست داریم که تا ۵۰ درصد از مراحل کار انجام شده و مابقی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اولین اقدام در این زمینه را احداث کندرو امام حسین به جانبازان (نرسیده به جی ترن) عنوان کرد و گفت: این کندور در عرضی ۵ متری شامل ۲ متر پیست دوچرخه سواری و ۳ متر پیاده رو تا ابتدای کوچه افضلی تعبیه شده و ادامه آن از ابتدای کوچه افضلی تا پل مکانیکی جانبازان است که در بحث تعریض خیابان این محدوده جای گرفته است.

وی افزود: در ادامه این پروژه نیز یک فضای پرتی در زیر فشار قوی را شاهد هستید که مسیر نمایشگاه‌ های اتومبیل است، بنابراین تصمیم گرفتیم از این فضا به نحو احسن استفاده کرده و المانی با ظاهر ماشین قدیمی و طراحی آن با خاکریزی و گلکاری، این فضای پرت را از حالت بلا استفاده و وضعیت نامناسب خارج کنیم و زیبایی خاصی را به این محدوده ببخشیم.

شهردار منطقه 3 همچنین از تعریض خیابان شهدا از مقابل کمیته امداد تا مسجد ثارالهی جهت تسهیل در امر ترافیک خبر داد و گفت: با توجه به ماه های پایانی سال و کمبود بودجه اجرای طرح بی آر تی مورد نظردر این خیابان به سال ۹۵ موکول خواهد شد.

وی از دیگر موارد تسهیل در امر ترافیکی را تعریض خیابان ۱۰ متری سرچشمه بیان کرد و گفت: این خیابان از ۱۰ متری  به ۳۵ متری تبدیل خواهد شد، تنها مشکل ما دراین زمینه بحث تملک هاست که در سال ۹۵ این کار اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه 3 همچنین در سال ۹۵ از طراحی ورودی های شهر با المان های مناسب خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تنها سه ماه است که بنده بعنوان شهردار منطقه 3 منصوب شده ام و با در نظر گرفتن این که منطقه 3 از نظر خدمات شهری در سطح پایینی بوده است، بنابراین به همه شهروندان مژده تغییرات بسیار متنوع هم تا پایان سال جاری و در سال ۹۵ خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز