خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان

اندیشه‌های میرزا کوچک خان به نسل جوان شناسانده شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اهمیت شناساندن اندیشه‌های میرزا کوچک‌خان به نسل جوان، وظیفه روحانیون و مبلغان دینی در این رابطه را بسیار سنگین دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، آیت الله زین‌العابدین قربانی امروز در یادواره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید طلبه وروحانی گیلان که در مسجد میرزا کوچک خان سلیمان‌داراب رشت برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی میرزا اظهار کرد: این شخصیت بزرگ به هیچ قدرتی وابستگی نداشت و سرسپرده هیچ دولتی نبود.

وی با اشاره به وجود دو هزار و 250 شهید روحانی در کشور و 150 شهید طلبه و روحانی گیلان، عنوان کرد: امروز نیز بصیرت بخشی و روشنگری مهم‌ترین وظیفه روحانیون است.

آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌های شدید دشمن به اسلام و قرآن و ابزارها، رسانه‌ها و تبلیغات وسیعی که به این منظور به کار گرفته می‌شوند، روشنگری برای نسل جوان ضرورت دارد.

وی وظیفه روحانیون و مبلغان دینی در برابر جوانان را بسیار سنگین دانست و افزود: امروز پیام‌ مقام معظم رهبری در دفاع از مظلومان به حق‌طلبان جهان رسیده است و موجب امید در دلها آنها شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این یادواره ضمن گرامیداشت سردار جنگل، اظهار کرد: محور اندیشه‌های میرزا کوچک خان جنگلی استکبار ستیزی و سلطه‌ناپذیری بود.

حجت الاسلام و المسلمین عزت الله با بیان اینکه میرزا کوچک با مزدوران انگلیسی، روسی و دولت دست نشانده آنها مبارزه کرد، گفت: باید برای شناساندن این روحانی مبارز به نسل جوان برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر : ۳۲۶۸۱۹