خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

عدم تنوع محصولات یکی از دلایل کاهش صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از جمله دلایل کاهش صادرات را مربوط به عواملی مانند عدم وجود تنوع در محصولات صادراتی دانست و گفت: تنوع محصولات در کنار توجه به کیفیت عالی در محصول زمینه ساز ایجاد فرصت‌های صادراتی است.

به گزارش ایلنا، علی منتظری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان با اشاره به کاهش صادرات در کشور و استان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم کاهش صادرات را در سالجاری جبران کنیم.

وی برخی از دلایل کاهش صادرات را مربوط به عواملی مانند عدم وجود تنوع در محصولات صادراتی عنوان کرد و افزود: تنوع محصولات در کنار توجه به کیفیت عالی در محصول زمینه ساز ایجاد فرصت‌های صادراتی است.

منتظری با اشاره بر لزوم توجه تولیدکنندگان به تولید محصولات کیفی، تصریح کرد: استمرار در تولید محصولات صادرات محور پس از جذب بازارهای خارجی یکی از مهم‌ترین امور در ماندگاری در بازار مصرف است از سوی دیگر بازاریابی علمی و تخصصی با محوریت توجه به نیاز‌ها و فرهنگ خاص هر کشور امری اساسی در فعالیت‌های موفق آمیز صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه سال‌هاست صادرکنندگان از جوایز صادراتی بی‌بهره هستند، تصریح کرد: افزایش قدرت رقابت تولید با کاهش هزینه‌های تولید، به حداقل‌رساندن و یا حذف عوارض سربار، کاهش قیمت تمام‌شده، افزایش ارزش افزوده و اِعمال مشوق‌های صادراتی از مهم‌ترین امور در نیل به موفقیت در عرصه بازارهای بین المللی است.

وی پیگیری احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، تشکیل میز صادراتی کالایی و کیوی، جذب سرمایه‌گذار برای احداث انبار و... را از اقدام‌ها و برنامه‌های تولیدی و صادراتی استان گیلان عنوان کرد.

کد خبر : ۳۲۱۳۰۴