خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان؛

اداره اوقاف و امورخیریه ماسال افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۵۸

حتی ریالی هم از موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان در جایی غیر از اینجا هزینه نشده و نخواهد شد. در آمد بقعه هر شهرستان به همان بقعه و همان شهرستان اختصاص دارد.

دفتر نمایندگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ماسال، با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان و فرماندار این شهرستان بطور رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از ماسال، دفتر نمایندگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ماسال، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان و قاسم نژاد فرماندار این شهرستان بطور رسمی افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا حسینی رئیس اداره اوقاف شهرستان تالش، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برای راه اندازی این دفتر گفت: دفتر نمایندگی ماسال با پیگیری های مدیرکل محترم از سازمان مرکزی موفق به اخذ مجوز گردید که در این خصوص فرمانداری ماسال نیز همکاری خوبی در راه اندازی این دفتر نمایندگی با مجموعه اوقاف داشتند که در این میان تلاش های اداره اوقاف شهرستان تالش و بخش فن آوری اداره کل نیز بسیار مشهود بوده است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ضمن تشکر از کسانی که به نحوی در راه اندازی این دفتر تلاش کردند، گفت: سامانه جامع موقوفات باعثمی شود که تمامی جمع آوری نذورات بطور سیستمی ثبت گردد و از این طریق هیچ حقی ضایع نمی گردد و اگر راه اندازی این دفتر کمی طول کشید بخاطر راه اندازی همین سیستم بود.

وی ضمن تشکر از فرماندار شهرستان ماسال که با در قرار دادن ساختمان دفتر نمایندگی در پیشبر این امر کمک شایانی کردند افزود: حتی ریالی هم از موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان در جایی غیر از اینجا هزینه نشده و نخواهد شد زیرا در آمد بقعه هر شهرستان به همان بقعه و همان شهرستان اختصاص دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین گفت: عملکرد اداره اوقاف شهرستان تالش نیز در پوشش این شهرستان در این سالها خوب و موفق بوده و از جمله آن می توان به عمران و آبادانی در بقعه متبرکه شالما، آقاسیدرضا دلیجان و سید ابراهیم قران و همچنین کمک ۲۲ میلیون تومان از درون سازمانی به بقعه متبرکه سید عبدالله ملک جهان به جهت کم درآمدی اشاره کرد.

وی همچنین افزود: در ضمینه موقوفات نیز با اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین این شهرستان سال ۹۲ و سه ماهه اول سال ۹۳ قریب به ۱۸ میلیون تومان به مسجد جامع ماسال پرداخت شد که در آمد این مسجد از سالی ۷ میلیون به ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

عادلی همچنین ضمن لزوم کارکرد و توجه بیشتر به مسائل فرهنگی افزود: در سال گذشته به برندگان مسابقات قرآنی در این منطقه قریب به ۶ میلیون تومان پرداخت شده است و همچنین با توجه به تبلیغات وسیع وهابیت ما نیز مبلغان اعزامی دوره دیده از قم به این منطقه اعزام کردیم و در طرح های مختلف سازمانی از جمله نشاط معنوی، آرامش بهاری و تربیت حافظان نیز با استقبال پرشور مردم در این خصوص مواجه بودیم.

همچنین در پایان قاسم نژاد، فرماندار ماسال نیز ضمن تشکر از حضور مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان گیلان و همچنین تلاش های صورت گرفته افزود: انسان آرامش معنوی را در جوار این بقاع متبرکه احساس می کند و وجود این اداره مستقل باعثبرکات بیشتر برای مردم این شهرستان خواهد بود و من همین جا قول مساعد می دهم که در اسرع وقت زمینی تهیه و ساختمان جدیدی و همچنین تجهیز آن را بنام اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ماسال بزودی رقم بزنیم.










نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز