خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت در همایش تجلیل از فرهنگیان؛

معلمان بخشنده ترین افراد جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۳۵

کسی که انسان می سازد، می داند که آینده در گرو تفکر و بینش اوست و آنچه که می سازد در همه ارکان زندگی شخصی و اجتماعی آحاد جامعه تجلی خواهد یافت.

همایش تجلیل از فرهنگیان ظهر امروز از سوی شورای اسلامی و شهرداری رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از پرتال شهرداری رشت، محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در این مراسم معلمان را آینده سازان اصلی جامعه دانست و گفت: مهم‌ترین اثری که از معلمان در ابعاد معنوی بر جا می‌ماند، انسانیت است که خود محور بروز و ظهور اخلاق، اندیشه و تدبیر در جامعه می‌شود.
وی افزود: کسی که انسان می‌سازد، می‌داند که آینده در گرو تفکر و بینش اوست و آنچه که می‌سازد در همه ارکان زندگی شخصی و اجتماعی آحاد جامعه تجلی خواهد یافت.
خلیلی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش، وظیفه جامعه فرهنگیان را مسئولیتی حساس و خطیر خواند و خاطر نشان کرد: خداوند چنین توفیقی را تنها به کسانی عنایت می‌کند که پایه‌های ارتقای معنویت خود را قوی می‌کنند.

شهردار رشت همچنین بخشندگی را از ویژگی‌های بارز این حرفه برشمرد و بیان داشت: انسان‌هایی که وجود و افکارشان را به دیگران می‌بخشند، با از خودگذشتگی صادقانه خویش در راه انسان سازی و سعادتمندی بشری گام بر می‌دارند.
وی ابراز امیدواری کرد تا شهرداری و شروای اسلامی شهر رشت توانسته باشد بخشی از زحمات معلمان خانواده شهرداری را مورد تقدیر قرار دهد.
در ادامه حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز ضمن تشکر از شهرداری و اعضای محترم شورای شهر رشت، برپایی این مراسم را نشان شأن اهل علم و فضیلت و تربیت خواند و با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری گفت: تولید نیروی انسانی فصل مشترک بین حاکمیت و مردم است و بسیاری از مصادیق محوری حاکمیت با آموزش در مدارس شکل می‌گیرد.
وی تعامل هرچه بیشتر شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش را خواستار شد.
در خاتمه از پنجاه نفر از همسران فرهنگی کارکنان شهرداری و همچنین پنجاه نفر از معلمان نمونه سطح شهر تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز