خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان:

شناخت کافی نسبت به ورزش‌های دریایی و ساحلی در جامعه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۹۲

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به عدم شناخت کافی نسبت به ورزش‌های دریایی گفت: ازسرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه ورزش‌های دریایی و ساحلی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد جلایی صبح یکشنبه در نشست با رئیس فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کسی ایران را دوست دارد باید برای ارتقای ایمان و امید مردم تلاش کند، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم به تناسب جایگاه و موقعیتی که داریم در مسیر افزایش روحیه ایمان و امید در جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر لزوم آموزش برخی از ورزش‌ها به فرزندان همچون شنا، اسب سواری و تیراندازی بسیار سفارش شده است، افزود: حتی در برخی از احادیث غریق را در زمره شهدا قرار داده‌اند و این امر نشان از اهمیت توجه به چنین ورزش‌هایی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان رویکرد دین مبین اسلام به ورزش‌های تفریحی و نشاط افزا را، رویکردی ویژه دانست و گفت: یکی از نعمت‌هایی که قرآن مثال می‌زند نعمت دریا و حمل و نقل توسط کشتی است که هنوز هم کشتی به عنوان سهل ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل محسوب می‌شود.

جلایی با تاکید بر اینکه هنوز آن شناخت کافی نسبت به ورزش‌های دریایی و ساحلی در جامعه وجود ندارد، تصریح کرد: در این راستا نیازمند فعالیت‌های مناسب تبلیغی و رسانه‌ای هستیم تا عموم مردم با چنین ورزش‌های مفرحی آشنا شوند.

وی فعالیت در زمینه آشنایی مردم با ورزش‌های دریایی و ساحلی را بسیار حائز اهمیت و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به واسطه مسئولیتی که در حوزه طرح‌های سالم سازی دریا و سواحل دارد از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه ورزش‌ها و تفریحات ساحلی استقبال می‌کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره رتبه نخست استان گیلان در زمینه آزادسازی حریم دریا، تاکید کرد: استان گیلان با دارا بودن بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر ساحل که بسیاری از این سواحل بکر و در نوع خود منحصر به فرد است، می‌تواند به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی در کشور تبدیل شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی نیز در این دیدار با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری رویداد ملی بازی‌های خزر با مشارکت ۳ استان شمالی کشور، گفت: این رویداد در ۵ نقطه ساحلی شمال کشور طی روزهای پنج شنبه و جمعه در ۵ هفته متوالی برگزار خواهد شد.

اسماعیل شجیع ادامه داد: این رویداد با حمایت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود و در نظر داریم در سال‌های آینده این رویداد را با حضور سایر کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار کنیم.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد دریایی و ارتقای نشاط اجتماعی را از جمله اهداف این فدراسیون برشمرد و افزود: در همین راستا برگزاری رویدادهای مختلف ساحلی و دریایی و طرح ایجاد دهکده ورزش‌های دریایی و ساحلی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز