خبرگزاری کار ایران

طی حکمی از سوی ریاست سازمان بهزیستی کشور؛

غفاری مدیرکل جدید بهزیستی گلستان شد

طی حکمی از سوی ریاست‌ سازمان‌ بهزیستی‌ کشور، ابراهیم غفاری به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان گلستان منصوب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، این مراسم با حضور ریاست‌سازمان بهزیستی کشور و هیات همراه، رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان، مدیرکل بهزیستی استان تهران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و جمع کثیری از مسئولان و کارکنان بهزیستی استان درمحل سالن اجتماعات «کانون طه» شهرستان گرگان برگزار شد.

در این مراسم معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی ضمن تقدیر از حضور ارزشمند نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و کارکنان خدوم و زحمت کش بهزیستی استان در این مراسم گفت:در دولت تدبیر وامید 3 رویکرد و استراتژی بسیار مهم ، اساس کار سازمان بهزیستی مد نظر قرار گرفت؛ 1- تلاش مداوم، پایدار و مستمر درجهت پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از معلولیت‌ها 2- استاندارد کردن خدمات و 3- بهرمندی ازظرفیت‌های ارزشمند درجامعه که سازمان بهزیستی این 3 استراتژی را اساس کار خود قرارداد.
 
محسنی بند پی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان افزود: در بخش غربالگری شنوایی و پیشگیری از اختلالات شنوایی،بیش از 90 درصد درکل کشور هدف گذاری شده است که این مقدار در استان گلستان به بیش از93 درصد رسیده است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه 25تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که به جز برخی اختلالات ژنتیکی و عوامل محیطی، بسیاری نیز قابل تشخیص و شناسایی هستند که با مداخلات به هنگام وبه موقع می‌توان از بروز بسیاری از این معلولیت‌ها جلوگیری می‌شود.
 
ایشان یادآور شد: درسال گذشته از هر استان یک شهرستان بصورت پایلوت انتخاب شد که 40 هزار زوج جوان با تکمیل پرس‌شنامه استاندارد وارجاع به مشاوره ژنتیک و تشخیص برای انجام آزمایش ژنتیک معرفی شدند.
 
معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: باتوجه به آمادگی 22 هزار نیروی متخصص درسازمان بهزیستی وسازمان‌های مردم نهاد،امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که مددجویان ما از این پس خدمات وحمایت‌های استاندارد دریافت کنند.
 
درادامه مدیر کل جدید بهزیستی‌استان با بیان اینکه استان گلستان همچون دیگراستان‌های شمالی کشور دارای مواهب الهی، منابع طبیعی و زیبایی فراوان، همچون دریا و جنگل و سرسبزی بسیار است افزود: متاسفانه بیکاری،فقر و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در زیر چتر این سرسبزی و زیبایی در این خطه وجود دارد که امید است به یاری خداوند و با برنامه‌ریزی مدون و همکاری و تعامل همه همکاران وسایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم اقدامات مفید و موثری در جهت رفع این معضلات و آلام ورنج های مردم این استان صورت دهیم.
 
ابراهیم غفاری با اشاره به اینکه استان گلستان سالیان متمادی از برخورداری امکانات صنعتی مغفول مانده است، افزود: شاخص بیکاری استان گلستان نسبت به استان‎های همجوار فاصله زیادی دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید برای کاهش آلام مردم گام‎های بلندی برداشته شود، ابراز کرد: سازمان بهزیستی مجموعه‎ای مطالبه‎گر، برنامه‎محور، پاسخگو و پرسشگر هستند.
 
استانداری مدیرکل جدید اداره کل بهزیستی‌استان گلستان بر لزوم همکاری بخش‎های دولتی و خصوصی با بهزیستی در راستای مرتفع کردن دغدغه‎های جامعه هدف این سازمان تاکید کرد.
 
وی گفت: با برنامه‎ریزی خوب، قوی و مناسب می‎توان در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده حرکت کرد و مشکلات و معضلات را از میان برداشت.
 
وی از راه‌اندازی کانون بازنشستگان استان گلستان به عنوان راهکار رفع بخشی از دغدغه این قشر نیز خبر داد و گفت: برنامه ما براساس اولویت‌های سازمانی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، تنبلی چشم، توجه بیشتر به مهدهای کودک و برنامه‌های ابلاغی سازمان با توجه به توان استان است.
 
غفاری گفت: توجه به امور فرزندان تحت سرپرستی موسسات زیرنظر سازمان، فراهم کردن شرایط رشد و بالندگی آنان، امور مربوط به معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان زیر6 سال از جمله برنامه‌های کاری این مجموعه است.

کد خبر : ۴۲۳۵۴۲