خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و کار استان گلستان خبرداد:

افزایش 60 درصدی صادرات بخش تعاون استان گلستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افزایش 60 درصدی صادرات بخش تعاون این استان در سال 94 خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گلستان، امرالله عباسی اظهار داشت: صادرات بخش تعاون در سال 93 ، 10 میلیون دلار بوده و در سال 94 این میزان به 16 میلیون دلار رسید که این آمار نشان از افزایش 60 درصدی صادرات این بخش دارد.

وی به نقش بسیار مهم تعاونی‌های مرزنشین در صادرات استان گلستان اشاره کرد و افزود: مقدار صادرات تعاونی های مرزنشین در سال 94 مبلغ 13 میلیون دلار است که بیشترین مبلغ صادرات تعاون را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: آمار اعلام شده از گمرکات استان گلستان استخراج شده و با توجه به اینکه مبلغ 3 میلیون دلار از صادرات تعاونی‌ها از دیگر مبادی گمرکی و استان‌های دیگر انجام می‌شود می‌توان مبلغ کل آن را 16 میلیون دلار در نظر گرفت.

عباسی اظهار کرد: در سال 95 که از سوی رهبر معطم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده است با رفع موانع صادرات و تحقق برجام در بخش صادرات تعاون، رشد چشمگیری خواهیم داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: پتانسیل بخش تعاون در زمینه صادرات بیش از این میزان است که می‌توان با تسهیل در قوانین صادراتی، سهم بخش تعاون را در این خصوص افزایش داد.

کد خبر : ۳۹۰۲۴۹