خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گلستان:

ارزش اقتصادی ماهیان گرمابی استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۹

در استان گلستان انواع ماهیان فیتوفاک، کپور و آمور تولید می شود که ۸۰ درصد ماهیان تولیدی استان از گونه فیتوفاک و ۱۰ درصد کپور و مابقی آمور و سرگنده است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: ارزش اقتصادی ماهیان گرمابی استان در سال‌جاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا از گرگان، «علی اکبر پاسندی» گفت: میزان تولید ماهیان گرمابی در سال‌جاری ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن است.

به گفته وی، این میزان ماهیان گرمابی در سطح ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع پرورش ماهی استان تولید شده است.

پاسندی با اشاره به گونه‌های ماهیان گرمابی تولیدی استان، خاطرنشان کرد: در استان گلستان انواع ماهیان فیتوفاک، کپور و آمور تولید می‌شود که ۸۰ درصد ماهیان تولیدی استان از گونه فیتوفاک و ۱۰ درصد کپور و مابقی آمور و سرگنده است.

وی متوسط میزان تولید در واحد سطح را ۳ تن برشمرد و افزود: تعداد یک هزار و ۸۹۱ نفر بطور مستقیم در مزارع ماهیان گرمابی استان مشغول به فعالیت هستند.

پاسندی افزود: گلستان مقام چهارم را در تولید ماهیان گرمابی استان داراست و در کشور در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن از انوع ماهیان گرمابی تولید شده است.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه ماهیان گرمابی تولید استان در چهار بازار گمیشان، بندرترکمن، گرگان و گنبد عرضه می‌شود، افزود: مازاد نیاز استان در دو استان مازندران و تهران توزیع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز