خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

با دستور رئیس جمهور، فعالیت گمرک مرزی اینجه‌برون ۲۴ ساعته خواهد شد.

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۶۰

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه در این سال‌ها ارتباط دیپلماسی و تجاری ما با کشور ترکمنستان قطع شده بود که با تدبیر رئیس جمهور‌ در این دولت توانستیم این معضل را حل کنیم و حرکت رو به جلو انجام شد و با دستور رئیس جمهور، فعالیت گمرک مرزی اینجه‌برون ۲۴ ساعته خواهد شد.

به گزارش ایلنای گلستان،‍ مهدی صفری در بازدید از منطقه مرزی اینجه‌برون، گمرک و راه‌آهن این منطقه اظهار کرد: باید برای به نتیجه رسیدن پروژه کریدور شمال به جنوب تلاش کنیم‌و صحبت‌های ما تنها در حد حرف نباشد و به سمت عملگرایی پیش برویم.

وی گفت: کریدور شمال به جنوب تنها اتصال خزر به خلیج فارس نیست بلکه شامل سرخس، اینجه‌برون، امیرآباد، انزلی و حتی باکو می‌شود و مقدار بار ترانزیتی که باید از ایران عبور کند برای امسال ۱۵ میلیون تن و سال آینده ۲۵ میلیون تن خواهد بود که باید زیرساخت‌های آن در کشور آماده شود.

وی افزود: ترانزیت کالای قزاقستان و روسیه آغاز شده اما حجم بار بالا است و باید برای توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی کشور تلاش مضاعف کنیم.

وی بیان کرد: اولویت دولت فعلی، توجه به همسایه‌ها، ترانزیت، صادرات، واردات و تامین امنیت غذایی است و متاسفانه در این سال‌ها ارتباط دیپلماسی و تجاری ما با کشور ترکمنستان قطع شده بود که با تدبیر رییس جمهور‌ در این دولت توانستیم این معضل را حل کنیم و حرکت رو به جلو انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: بازار‌ جدیدی از چین در حوزه‌های مختلف ایجاد شده که گلستان مستعد صادرات محصولات مورد نیاز چین است و حدود ۴۰ درصد صادرات ما به کشورهای آسیای مرکزی رشد داشته است و این روند رو به بهبود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز