خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام کهگیلویه و بویراحمد:

احداث 500 نیروگاه خورشیدی بر بام منازل مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از احداث 500 نیروگاه خورشیدی بر بام منازل مددجویان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرید محبی در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رویکرد اصلی برنامه‌های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، گفت: تلاش می‌کنیم که با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و کاهش فقر در جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی مددجویان، از جمله برنامه‌های این نهاد است، افزود: هدف از ایجاد اشتغال، توسعه فرصت‌های شغلی، کسب درآمد و در نهایت خودکفایی و خروج از چرخه حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 500 نیروگاه خورشیدی بر فراز بام و یا حیاط منازل مددجویان تحت حمایت در استان احداث می‌شود، افزود: این نیروگاه‌ها در پی‌ تفاهم‌‌نامه همکاری امضاء شده بین کمیته امداد و شرکت توزیع نیروی برق استان برای مددجویانی که توان اجرای طرح‌های اشتغال را ندارند، احداث می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه هزینه ساخت و احداث هر نیروگاه خورشیدی 240 میلیون ریال است، تصریح کرد: مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات قرض الحسنه بانکی و ما به‌التفاوت آن از محل اعتبارات امداد تامین می‌شود.

وی با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مجریان و همچنین بیمه طرح‌ها، ادامه داد: برق تولیدی از نیروگاه‌های خانگی مددجویان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان خریداری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد درباره معافیت‌های قانونی انشعابات برق مددجویان، عنوان کرد: سال گذشته 452 مورد( 144 مورد شهری و 308 مورد هم در مناطق روستایی) معافیت انشعابات برق برای مددجویان داشتیم که امید است این روند امسال هم ادامه یابد.

محبی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد استان، اضافه کرد: تعداد 663 طرح اشتغالزایی با اعتبار 93 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات بانکی و امدادی در سال جاری برای مددجویان اجرایی شده است.

داوود راهزادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از نهادهای موفق در راستای ارائه خدمات صادقانه به نیازمندان است، گفت: فرهنگسازی در حوزه‌های مختلف مانند مدیریت مصرف انرژی گام مؤثری برای توسعه استان است.

وی با اعلام همکاری با کمیته امداد به ویژه در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای اشتغال مددجویان، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همکاری هر چه بیشتر با کمیته امداد مشکلات نیازمندان به حداقل برسد.

راهزادی با تقدیر از اقدامات شایسته کمیته امداد برای اشتغالزایی مددجویان، هدف از ساخت نیروگاه‌های خورشیدی را کاهش مهاجرت مددجویان از روستا به شهر، توسعه فرصت‌های شغلی، کسب درآمد و در نهایت تولید انرژی پاک و غیرآلاینده عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور نیازمندان و رفع نیازهای آنان یک وظیفه انسانی است، خواستار اولویت‌بندی مددجویان جهت معرفی برای معافیت انشعابات برق شد و اضافه کرد: تعداد چهار هزار و 868 مورد انشعابات از سال 87 تاکنون به مددجویان واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در پایان این نشست مدیرکل کمیته امداد استان از پنل‌های خورشیدی شرکت توزیع نیروی برق بازدید کرد.

کد خبر : ۳۹۹۴۰۲