خبرگزاری کار ایران

ادامه صادرات واکسن و محصولات موسسه رازی به کشور عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۹۸۴

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، از اقدام وزارت بهداشت عراق مبنی بر تمدید مجوز ثبت محصولات موسسه رازی به این کشور تا پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی موسسه رازی، علی اسحاقی رئیس موسسه رازی که به کشور عراق سفر کرده است، درباره اهداف این برنامه گفت: این سفر به منظور گفت و گو با مقامات عراقی و پیگیری برنامه صادرات محصولات موسسه رازی به این کشور انجام شد.

وی افزود: در نشست با مدیرکل صدور مجوز وزارت بهداشت عراق، درباره ثبت محصولات پزشکی از جمله واکسن های "MMR" و فلج اطفال و پیگیری روند صادرات سرم های درمانی ضد مارگزیدگی به این کشور، گفت و گو شد و وزارت بهداشت عراق، ثبت محصولات موسسه رازی را تا سال 2029 تمدید کرد.  

اسحاقی یادآور شد: کشور عراق تمایل فراوانی برای مصرف محصولات و فراورده های بیولوژیک از کشورهای همسایه به ویژه ایران دارد و سرم‌های درمانی تولید موسسه رازی در این کشور، از اقبال بالایی برخوردار است.

صادرات واکسن‌های دامپزشکی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: پس از صادرات محصولات و فرآورده‌های پزشکی، زمینه صادرات واکسن های دامپزشکی این موسسه به عراق نیز به زودی فراهم خواهد شد.

وی در زمینه توزیع و فروش واکسن های دامپزشکی، اظهار کرد: شناسایی نیازهای کشور عراق در زمینه واکسن‌های دامپزشکی و هموارسازی صادرات واکسن‌های دام و طیور موسسه رازی به این کشور، از اهداف این بازدید است.

رئیس موسسه رازی، گفت: این کشور در حوزه واکسن‌های طیور تخم گذار و گوشتی و نیز واکسن های دامی، بازاری مناسب برای مقاصد صادراتی موسسه رازی است.

اسحاقی اظهار امیدواری کرد، پس از صادرات محصولات و فراورده های پزشکی این موسسه به کشور عراق، زمینه صادرات واکسن های دامپزشکی نیز با حمایت سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی این کشور به زودی فراهم خواهد شد.

سم‌گیری از مارهای محلی و بومی عراق توسط کارشناسان موسسه رازی 

   رئیس موسسه رازی با اشاره به اقدام کارشناسان موسسه رازی برای سم گیری از مارهای محلی و بومی عراق، نیز گفت: موسسه رازی قدیمی ترین مرکز خاورمیانه در حوزه تولید پادزهر جانوران سمی از جمله مار و عقرب است که قریب به 70 سال تجربه و دانش را در خود جای داده و همین امر موجب ساخت آنتی سرم و آنتی ونوم های تخصصی باکیفیت بالا شده و سالانه از مرگ قریب به 14هزار نفر در ایران جلوگیری می کند.

وی افزود: عراق نیز از کشورهای دوست و همسایه، با تنوع زیستی گونه های مختلف جانوران سمی است و همواره گزش مار و عقرب، جان شهروندان عراقی را تهدید می کند؛ لیکن سرم های درمانی که از سایر کشورها تهیه و به شهروندان عراقی تزریق می شود، تطابق صددرصدی با زهر جانوران سمی این کشور ندارد و همین امر موجب بروز تلفات در میان عراقی ها شده است؛ لذا طی چندین مرحله مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد تا با حضور کارشناسان موسسه رازی، جانوارن سمی پرخطر کشور عراق همچون مار مورگانی که پادزهر بومی ندارد، توسط کارشناسان موسسه رازی صید شده و با استفاده از دانش فنی محققان و دانشمندان این موسسه، پادزهر اختصاصی برای آن تهیه و تولید شود.

اسحاقی افزود: موسسه رازی همواره حسب وظیفه انسانی و حرفه ای خود در حفظ جان هم نوعان در جای جای جهان، همت گمارده و نوع دوستی و تلاش برای حفظ جان انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و ملیت، از مولفه های اصلی فرهنگ ایران عزیز و در راستای ظرفیت و توانمندی های پرشمار موسسه رازی است که افزایش مودت و توسعه همکاری میان مردم و دولت های کشورهای هدف را موجب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز