خبرگزاری کار ایران

حدنگاری بیش از ۶ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۴۸۷

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی گفت: تاکنون بیش از شش میلیون هکتار از اراضی کشاورزی حدنگاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد احمدی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: سازمان امور اراضی متولی تأمین امنیت غذایی و حفظ اراضی کشاورزی است و بسیاری از فعالیت‌های سازمان نیازمند اطلاعات مکانی و مهندسی است.
وی افزود: فعالیت‌های بخش‌های مختلف سازمان نیازمند اطلاعات و داده‌های مهندسی است و این بیانگر اهمیت اداره کل مهندسی در سازمان است.
احمدی ادامه داد: رفع تداخلات، حفظ کاربری، یکپارچگی اراضی، واگذاری اراضی برای طرح‌های توسعه‌ای و آمایش سرزمین از مهم‌ترین وظایف سازمان امور اراضی کشور است. 
مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی اعلام کرد: رفع تداخلات اراضی مشکلات بین مردم و دولت را در حوزه مالکیت اراضی مرتفع می‌کند. 
احمدی گفت: ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد و فقط حدود پنج میلیون هکتار آن زمین کشاورزی درجه یک و دو و تأمین کننده امنیت غذایی جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: تبدیل زمین به کالای سرمایه‌ای موجب خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن شده است، این امر موجب تهدید امنیت غذایی شده است. 
احمدی افزود: رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در اکثر نقاط کشور راه‌اندازی شده است و اراضی کشور در بازه زمانی ۵ تا۱۰ روز رصد می‌شود و تغییرات ایجاد شده در این اراضی بررسی می‌شود. 
وی اضافه کرد: اطلاعات دریافتی از پایش اراضی منجر به شناسایی تغییر کاربری به‌ویژه در ۲۲ شهرستان حساس کشور شده است.
احمدی گفت: اراضی کشاورزی خرد بهره‌وری پایینی دارند و با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی به دنبال افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید در اراضی کشاورزی هستیم.
مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی ادامه داد: هدف نهایی سازمان آمایش سرزمین است، یعنی هر فعالیتی باید در مکان مخصوص انجام شود و با برنامه‌ریزی مناسب اراضی کشاورزی را حفظ کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز