خبرگزاری کار ایران

دبیر رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی:

ضرورت هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش‌های مورد نیاز کشاورزی/ حضور ۹ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۶۸۱

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی و دبیر رویداد برترین‌های دانش‌بنیان کشاورزی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت بخش‌های مورد نیاز کشاورزی کشور هدایت شوند.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ارژنگ جوادی گفت: آنالیزهای انجام شده نشان می‌دهد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مورد نیاز بخش کشاورزی زیاد نیست و رسالت ما این است این شرکت‌ها را به سمت حوزه‌های مورد نیاز که وابستگی داریم، سوق دهیم.

جوادی افزود: از ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور نزدیک به ۹ درصد در بخش کشاورزی فعالند که رقم خوبی نیست.

وی با بیان این که ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان با احتساب تجهیزات در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات فعالند، اظهار داشت: این شرکت‌ها در مجموع در بخش کشاورزی ۸۵۴ محصول تولید می‌کنند.

جوادی ادامه داد: عدم معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای ورود علم، فناوری و سرمایه‌گذاری موجب حضور کم شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران با هدف نشان دادن ظرفیت‌های این بخش و گردش اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان کشاورزی برگزار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در همین حال اذعان داشت: آنالیزها نشان می‌دهد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی در حوزه‌هایی مانند آب، هسته‌های اولیه شیلات، هسته‌های اولیه طیور و دام کمتر حضور دارند.

به گفته وی، ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که تازه تاسیس می‌باشد، به دنبال جهت‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان به سمتی است که کشور در آن دچار محدودیت و مشکل است.

جوادی با اشاره به حضور ۴۷ شرکت برتر دانش‌بنیان بخش کشاورزی در این نمایشگاه ابراز داشت: ۹ شرکت دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه به حوزه هوشمندسازی در بخش کشاورزی تعلق دارد.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی در این نمایشگاه نشست تخصصی با حضور مسوولان بخش کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود.

بنابراین گزارش، نمایشگاه برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی توسط ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد کشاورزی ریاست جمهوری برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز