خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن وارد کنندگان برنج:

ثبت سفارش واردات برنج تا پایان سال ممکن نیست/ احتمال افزایش قیمت برنج در نوروز و رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۶۰۷

رئیس انجمن وارد کنندگان برنج ضمن بیان اینکه ثبت سفارش واردات برنج تا پایان سال ممکن نیست، گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، امکان افزایش قیمت برنج پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، کریم اخوان ‌اکبری عنوان کرد: با پیگیری‌ها و ارسال نامه‌ به وزارت جهاد کشاورزی خواستار بازگشایی سامانه بودیم ولی هنوز زمان دقیقی برای بازگشایی سامانه اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه امسال نصف مقدار سال قبل واردات برنج صورت گرفته، افزود: در حال حاضر نیاز به واردات برنج وجود دارد و اگر در مقطع کنونی اجازه‌ی واردات داده نشود، احتمال افزایش قیمت برنج ایرانی با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و عید نوروز پیش‌بینی می‌شود که در این صورت روی قیمت برنج خارجی هم تاثیر خواهد گذاشت.

اخوان در ادامه گفت: برنج‌هایی که از سال گذشته در انبار باقی مانده بود، به مرور زمان وارد بازار شده و به فروش رسیده است.

وی افزود: در شمال کشور برنج‌های پرمحصولی مانند، ندا، فجر و شیرودی با افزایش قیمت مواجه بودند؛ چون برخی از افرادی که این سه محصول را در اختیار دارند از فروش آن امتناع می‌کنند.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج شرح داد: تولید داخلی برنج امسال با توجه به رقم اعلامی وزارت جهاد کشاورزی، 2 میلیون و 300 هزار تن بوده است، حدود 900 هزار تن هم برنج وارد کشور شده است؛ در حالی که نیاز کشور 3 میلیون و 500 هزار تن است و با نزدیک شدن به ماه رمضان و عید نوروز باید این مورد را با مدیریت درست و اصولی پوشش دهیم تا با کمبود برنج مواجه نشویم.

اخوان همچنین اضافه کرد: از زمان ثبت سفارش برنج تا ورود آن به کشور و دریافت محموله‌ها تقریبا یک ماه زمان می‌برد.

وی در مورد تخصیص ارز نیز گفت: ارز واردات برنج معمولا چند ماه بعد به تجار پرداخت می‌شود؛ به‌عنوان مثال در حال حاضر ارز تیر و مرداد پرداخت شده است ولی از شهریورماه به بعد ارزی پرداخت نشده و متاسفانه حدود 6 الی 7 ماه است که در انتظار دریافت ارز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز