خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولید داروهای گیاهی دامپزشکی:

تمایل کشورها به سمت داروهای گیاهی/ سنگ‌اندازی‌های سازمان دامپزشکی مانع پیشرفت در تولید دارو!

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۸۱

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولید داروهای پیشرفته گیاهی دامپزشکی، با اشاره به تمایل کشورهای دنیا به سمت این داروها، گفت: سنگ اندازی‌های سازمان دامپزشکی کشور یکی از اصلی‌ترین مشکلات شرکت‌های داروسازی در روند تولید دارو است.

به گزارش ایلنا، امیرعلی امیری، مدیر یک شرکت دانش بنیان تولید داروهای پیشرفته گیاهی دامپزشکی، گفت: این شرکت در سال 1384 تاسیس شده است که از سال 1390 تولید داروهای صد درصد گیاهی در حوزه دامپزشکی را آغاز کرده است و در حال حاضر تبدیل به هلدینگی شده است که برخی داروهای انسانی نیز تولید می‌کند.

وی افزود: در این شرکت، داروهای اختصاصی دامپزشکی با کاربردهای مختلف تولید می‌شود و در حوزه انسانی نیز برخی داروهای گیاهی مانند قرص جوشان و مواد اولیه مثل رنگدانه‌های طبیعی در حال تولید است که به جرأت می‌توان گفت محصولات تولیدی شرکت از لحاظ سطح کیفیت و قیمت قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد.

حرکت دنیا به سمت داروهای گیاهی

این فعال عرصه تولید دارو ادامه داد: در سراسر دنیا به دلیل مضرات فراوان داروهای شیمیایی و باقی ماندن آنتی بیوتیک‌ها در گوشت حیوانات، استفاده از داروهای شمیایی برای دام و طیور کاهش یافته است و بسیاری به سمت داروهای طبیعی و گیاهی رفته‌اند اما متاسفانه در کشور ما پیشروی چندانی به سمت داروهای گیاهی صورت نگرفته است چرا که در بازار داروهای شیمیایی انسانی و دامپزشکی، سود زیادی نصیب فعالان این حوزه می‌شود.

بزرگ‌ترین چالش شرکت‌های داروسازی در داخل کشور

مدیرعامل این شرکت افزود: عملکرد و سنگ‌اندازی سازمان دامپزشکی در روند تولید داروهای داخلی، از جمله اصلی‌ترین مشکلات این حوزه است؛ به گونه‌ای که مدت زمان ثبت یک دارو به عنوان تولید داخلی و اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی کشور بیش از دو سال به طول می‌انجامد و در این مدت عمر مفید دارو سپری شده و آسیب‌های جدی به تولیدات داخلی وارد می‌شود.

امیری اضافه کرد: شاید بتوان گفت دلیل عدم حمایت سازمان دامپزشکی از تولیدکنندگان داخلی این است که واردات دارو برای این سازمان سودآورتر از تولیدات داخلی است. برای مثال داروهای بی‌کیفیت از کشورهای درجه سه و چهار اروپایی با تعرفه کم وارد کشور می‌شود و مصرف کنندگان با این تصور اشتباه که کالاهای خارجی کیفیت بهتری از تولیدات داخلی دارد، به سمت خرید داروهای خارجی می‌روند و از این طریق سود فراوانی نصیب واردکنندگان می‌شود.

اشتغال زایی

وی در رابطه با اشتغال‌زایی در این شرکت بیان کرد: برای حدود 200 خانوار روستایی در مناطق کم برخوردار شغل ایجاد کرده‌ایم. به این صورت که این افراد کار جمع آوری نوعی بلوط واقع در دشت‌های زاگرس را انجام می‌دهند. شرکت ما از بلوط‌ ها داروهایی برای رفع مشکلات گوارشی، عفونت و سایر بیماری‌های حیوانات تولید می‌کند. این در حالی است که سال‌ها این گیاه بدون استفاده در دشت‌ها باقی می‌ماند و یا خوراک دام‌ها می‌شد. ولیکن متخصصین ما با تلاش فراوان هم اشتغال زایی کرده و هم چنین داروی مهم و پرکاربرد تولید کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز