خبرگزاری کار ایران

آغاز صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۹۵

صیادان عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره در میانکاله واقع در شرق استان مازندران از امروز سه‌شنبه هجدهم مهر ماه، فصل صید و صیادی را به صورت رسمی آغاز کردند.

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، سیدحسین حسینی در آیین افتتاحیه و آغاز بهره‌برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در استان مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: در راستای عملیاتی شدن موضوع بیمه و اختصاص سختی کار به صیادان، ظرف ۷ ماه مصوبه گرفته شد و عملیاتی ‌شدن آن در دستور کار است.

وی با اشاره به این که فرهنگ‌ آبزی‌مصرفی و تبلیغ مصرف غذای سالم باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: صنعت شیلات اگر تک‌بعدی پیش رود با مشکل مواجه می‌شود و لازم است چندوجهی دیده شود.

این مقام مسوول ادامه داد: روند صید تقریبا یکنواخت است و باید توسعه آبزی‌پروری در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به رهاسازی همزمان بچه‌ماهیان خاویاری به میزان ۳۶۵ میلیون قطعه خاطرنشان کرد: تکثیر و رهاسازی باید با جدیت دنبال شود.

به گفته وی، همان‌گونه که از مزرعه کشاورزی محافظت می‌شود، باید از مزرعه دریا نیز حفاظت شود و ماهیگیری مسوولانه اتفاق افتد.

رییس سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: اولویت اول سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی، موضوع شیلات است و یکی از موارد مهم امنیت غذایی، توسعه آبزی‌پروری است .

وی با اعلام ۲۱ پروژه در دست انجام در سواحل مکران گفت: رشد تولید محصولات شیلاتی در سال‌های اخیر ۴۰ برابر رشد داشته و بیش از ۹۰ درصد تولید شیلات پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

حسینی افزود: سرمایه‌گذاری و اجرای ۳ مگاپروژه با همکاری سازمان اوقاف در کشور و تصویب ۵ شهر مولد آبزی‌پروری ساحلی برای پیشبرد اهداف شیلات پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز