خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی؛

مردم تورم را در سفره خود احساس می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۸۹

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش مضاعف در مهار تورم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، در در رویداد معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی که امروز، 7 شهریورماه 1402 در وزارت جهاد کشاورزی به مناسب هفته دولت برگزار شد، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم، رشد تولید نامگذاری کردند، این شعار برآیند تمامی کارشناسی‌ها و تحقیقات انجام شده است.

او افزود: به دلیل تغییر و تحولات رخ داده در وزارت جهاد کشاورزی، امسال متاسفانه اهتمامی برای تحقق این شعار صورت نگرفت. وزارت جهاد کشاورزی از جمله وزارتخانه‌هایی است که تحقق این شعار را باید در اولویت وظابف خود قرار دهد. چراکه نان مردم و سفره مردم بستگی به این وزارتخانه دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر وزارتخانه‌ها نتوانند تورم را مهار کنند شاید چندان برای مردم محسوس نباشد اما اگر وزارت جهاد کشاورزی این شعار را پیگیری نکرده و در مهار تورم یا حداقل حفظ آن موفق عمل نکند، کاملا برای مردم محسوس است.

ربانی تاکید کرد: مردم تورم را در نان، مواد غذایی و خواروبار احساس می‌کنند. بنابراین باید مهار تورم توسط وزارت جهاد کشاورزی با جدیت پیگیری شود. برای جلوگیری از رشد تورم در وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش مضاعف صورت بگیرد.

او در ادامه بیان کرد: برای اقدامات حیاتی اگر بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم باید چند مرحله را در دستور کار قرار دهیم؛ مرحله اول دانش و تخصص است. پیامبر فرمود خیری در کار نیست اگر تخصص نباشد. نکته دوم برنامه‌ریزی صحیح و عالمانه، درست و واقع‌بینانه است. یکی از مولفه‌های برنامه‌ریزی درست، آمار صحیح است.

ربانی گفت: باید نرم‌افزارها و ابزارهای آمارگیری تهیه شده و آمارها به دقیق‌ترین شیوه تهیه شود. باید هم با جوانان باهوش و نخبه مشورت شود و هم با پیشکسوتان باتجربه. محور سوم نیز توکل به خداست. کار بزرگ اراده مردانه می‌خواهد.

انتهای پیام/
صبا رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز